سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز طلاب و فضلای المصطفی در ایران و کشورهای جهان می درخشند و منشاء برکات بسیاری هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی  در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره)  اظهارداشت: طلاب باید جایگاه خود را بدانند زیرا آنها محبوب خدا و ملائک و انبیا و اولیای الهی هستند.

وی افزود: طالبان علم از مجاهدان فی سبیل الله نیز ارحجیت دارند و در اسلام چنین ارزشی برای آنها قائل شده اند؛ قطعا انگیزه حضور طلاب در این مدارس تحصیل علم و تعلیم مردم بوده است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه  تصریح کرد: هدف طلاب زنده کردن اسلام بوده و این هدفی بسیار مقدس است که پاداش آن با چیزی قابل مقایسه نیست؛ کار طلاب، کار انبیای الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت آمده است که درجه طالبان علم یک درجه از انبیای الهی در بهشت پایین تر است؛ وقتی طلاب برای علم به ایران هجرت می کنند و پس از کسب علم، مردم جهان را با دین حق آشنا می کنند بهترین توفیق را با خود داشته اند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های  علمیه خواهران، بیان کرد: طلاب باید سعی کنند نیت و قصد خود را کاملا برای خدا خالص کنند؛ در این زمینه باید همه سعی خود را برای مجاهدت در مسیر حق به کار گیرد تا به این برکات و توفیقات برسد.

آیت الله مقتدایی گفت: اگر قصد طلاب به جای اخلاص کامل، ریا و مسایل دیگر شد، شیطان بر ما غالب خواهد شد؛ همیشه بایددر حال مراقبه باشند که در هر قدمی که بر می دارند قصد خالص داشته بانشد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی  بروجردی در حین درس قسم خوردند که برای این مرجعیت، یک قدم بر نداشتم؛ به همین خاطر بود که ایشان به چنین مراتبی رسیدند و طلاب نیز باید چنین بزرگانی را الگوی خود قرار دهند.

دبیر شورای عالی حوزه تصریح کرد: امام راحل فرمودند که اگر طلاب از سطح زندگی عادی مردم زندگی کنند، دیر یا زود مطرود خواهند شد، زیرا یک طلبه همیشه باید سعی کند که زی طلبگی را رعایت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که لباس روحانیت پوشیده است، نظرها به او دوخته می شود؛ امروز در کشورهای مختلف نیز طلاب دارای جایگاه خاصی هستند و به همین دلیل طلاب المصطفی  پس از پایان تحصیل محل مراجعه مردم خواهند شد و به همین خاطر علم و طرز رفتار و حرکات وی برای همه مردم الگو خواهد شد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه، بیان کرد: وقتی مردم می بینند که روش بسیار خوبی از سوی یک طلبه صادر می شود و در همه کارهایش اخلاص دارند، اوصاف خوب او به مردم منتقل می شود.

آیت الله مقتدایی گفت: اگر خلاف این مساله صدق کند و مردم با یک طلبه بداخلاق و تندخو و متکبر برخورد کنند، قطعا مردم نیز همان تندی و غرور را نیز از او یاد می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه طلاب و فضلای المصطفی  در ایران و کشورهای جهان می درخشند و منشا برکات بسیاری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha