پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله خزعلی

حوزه/ در پی ارتحال آیت‌الله خزعلی، جمعی از علما و فضلای کشور ، در پیام های جداگانه ای این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

*آیت الله خزعلی،منشأ خدمات و آثار فراوان

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری«حوزه» آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: بدینوسیله درگذشت عالم ربانی خطیب ارجمند و روحانی مجاهد حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی، که عمری در خدمت به اسلام و مجاهدت در راه انقلاب گذرانده و منشأ خدمات و آثار فراوان بوده اند را به محضر ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و روحانیت و حوزه‌های علمیه و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستارم.

*آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت آیت الله خزعلی را تسلیت گفت

در متن پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: درگذشت آیت الله خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری باعث تاسف و تالم خاطر شد.

در این پیام تسلیت افزوده شده است: با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، به بازماندگان ایشان تسلیت می گویم و صبر و اجرشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

*عالمي مبارز و پارسا

آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، در پیامی، ارتحال عالم متقی و مجاهد، حضرت آیت الله خزعلی رحمه الله علیه؛ عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت عالم متقي و مجاهد، حضرت آیت الله آقاي حاج ابوالقاسم خزعلی رحمه الله عليه؛ عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و دبيركل بنیاد بين المللي غدیر موجب تاسف و تالم عميق اينجانب گرديد.

 شخصيتي برخوردار از اخلاص و تقوا و پاكيزگي، عالمي مبارز و پارسا كه در برهه هاي حساس همچون انقلاب اسلامي و تدوین قانون اساسی كشور نقش تاثيرگذاري ايفا نمود. درود و رحمت الهي به روان پاك او باد.

در جوار مرقد مطهر حضرت رضا عليه آلاف التحيه و الثناء براي آن عالم جليل القدر علو درجات و براي بازماندگان ارجمند و بيت شريف ايشان از پيشگاه خداي متعال سلامتي و صبر مسالت مي كنم.

*حنجره ی خروشگر حوزه

استاد رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران، هم در پیامی ارتحال آیت الله حاج شیخ ابولقاسم خزعلی را به محضر رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

در بخشی از پیام وی آمده است: این روحانی ربانی که در روزگار ظلم و ظلمت ستمشاهی، حنجره ی خروشگر حوزه های علمیه و از یاران باوفای حضرت امام خمینی(قده) بشمار میرفت، مراتب عالی علمی را با محاسن و فضائل اخلاقي توأم ساخته بود و در حیات سراسر حرکت و برکت خویش خدمات دینی ـ اجتماعی گسترده‌ای را ـ خاصه در عرصه ی احیای عیدالله الاکبر و دفاع از ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) ـ انجام داد.

جان جوشان آن عالم عظیم‌الشان در مشکات مشعشع کالبد برومندش، مصباح منوّری بود که از شجره ی مبارکه ی زیتونه ی محبت علوی(ع) مایه می گرفت و فراروی رهروان امامت و انقلاب را روشن می ساخت؛ او از سرمایه‌های معنوی کشور محسوب می شد و فقدانش مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و مکتب اهل بیت(س) قلمداد می‌شود.

*مبارز سرسخت و شکست ناپذیر

آیت الله سید احمد علم الهدی هم  در پیامی با اشاره به تلاشهای خستگی ناپذیر آیت الله خزعلی در دوران انقلاب آورده است : یادآوری سرسختیهای شکست ناپذیر مرحوم آیت الله خزعلی در مقابله با انحرافات گروهکهای التقاطی، الحادی، عناصر انحرافی و ریزشی انقلاب اسلامی موجب بصیرت افزایی نسل انقلابی جوان می باشد.

وی در ادامه این پیام بیان کرده است: ثلمه جبران ناپذیر رحلت عالم ربانی، جهادگر خستگی ناپذیر، فقیه عالیقدر و استاد فرزانه نخبه پرور مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی را به ساحت ولایتمدار حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری، ارادتمندان در سوگ نشسته و خانواده داغ دیده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات برای آن مرحوم از خداوند منان مسالت می نمایم

*آیتی با روحیه انقلابی

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی ، عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم در پیام خود آورده است: خبر ارتحال عالم قرآنی و سخنور انقلابی حضرت آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی(رحمه الله) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این مفسر فرزانه که از محضر بزرگ معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره کسب فيض کرده بود، آیتی از روحیه انقلابی بود.

زبان گویای او ذوالفقار ولایت بود و بیان شیوایش به عشق هدایت.

این ضایعه اسفناک و ثلمه دردناک را به حضور مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و تمام نیروهای انقلاب و مؤمنین و به ویژه بازماندگان این عالم فرزانه و بالاخص فرزندان فرهیخته ایشان تسلیت عرض می کنم و برای خانواده و دوستان و دوستداران آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح متعالی آن بزرگوار علو درجات و حشر با اهل بیت علیهم السلام را از درگاه خداوند منان مسألت می نمایم.

* از مبارزان پیشگام علیه طاغوت

در پیام حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان هم پیام آمده است:این عالم فرزانه از دیار عالم پرور بروجرد لرستان ،از یاران صدیق امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و از مبارزان پیشگام علیه نظام طاغوت بوده است.

این فقیه گرانقدر حافظ کل قران کریم و نهج البلاغه بوده و در سنگر شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری خدمات شایانی را ارایه داده و همواره مردم را به پیروی مطلق از ولی فقیه و مبارزه با خط نفاق تشویق می کردند.

*مقاوم در مسیر و هدف انقلاب

نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان نیز در پیام مشترکی این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است: ضایعه درگذشت عبد صالح خدا، عالم وارسته آیت‌الله خزعلی قدس‌الله نفسه‌الزکیه موجب تأسف و تألم خاطر شد.

در این پیام افزوده شده است: ایشان که در مدت تحصیل و دوران طلبگی در محضر بزرگان دین و حضرات آیات عظامی مانند آقایان بروجردی و امام راحل کسب فیض کرد و در راه روشنگری آحاد مردم و تربیت شاگردان مکتب امام جعفر صادق (ع) متحمل مرارت‌های تبعید، بازداشت و شکنجه فراوانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha