پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت رعایت شئونات طلبگی تأکید کردند و گفتند: برخی از افعال برای طلاب پیش از تلبس حلال است؛ اما پس از تعمم، خلاف مروت شما خواهد شد و باید بر حفظ شئونات این لباس اهتمام داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له صبح امروز در در مراسم جشن عمامه گذاری طلاب ضمن تبریک عید غدیر و محکومیت حادثه منا، اظهار داشتند: امروز با یک چشم خوشحال و با چشمی دیگر اشک می ریزیم؛ چراکه حاجیان ما در لباس احرام، کشته شده و از دنیا رفته اند.

ایشان ابراز داشتند: کوتاهی رژیم آل سعود در برقراری امنیت، سبب شد تا حجاج در منا کشته شوند؛ چراکه آنان به وظایف خود به درستی عمل نکرده و سبب وقوع این فاجعه بزرگ و جریحه دار شدن قلب مسلمانان شده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امیدواریم کسانی که به اسم اسلام بر جامعه حکومت کرده و چنین فاجعه ای را رقم می زنند، به سزای اعمال خود برسند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع غدیر پرداختند و تصریح کردند: خداوند متعال از بیان مشخص می شود که مسئله ای با اهمیت می باشد.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: مفسرین اهل سنت هنگامی که به آیه ولایت می رسند، دچار تعصب شده و آن را مربوط به جهاد یا موضوعات دیگر می دانند؛ در حالی که باید گفت نبی مکرم اسلام(ص) مردم را در آن روز گرم در نقطه ای جمع کرد تا موضوع مهم غدیر خم را ابلاغ بفرماید.

معظم له اظهار داشتند: نبی مکرم اسلام پس از ابلاغ غدیر، از منبر فرود آمده و عمامه ای بر سر امام علی(ع) بستند که نوعی تاج ولایت بوده است.

ایشان خطاب به طلابی که تازه معمم شده اند، ابراز داشتند: امروز شما نیز این تاج را بر سر خود گذاشته اید و همانطور که امام علی(ع) عهده دار ولایت بوده، به بیان آموزه های دین پرداخته و نسبت به دین مردم مسئولیت داشته است، شما نیز باید اینگونه بوده و با تاج گذاری خادم ملت خواهید شد.

این مرجع تقلید بر ضرورت رعایت شئونات طلبگی تأکید کردند و گفتند: برخی از افعال برای طلاب پیش از تلبس حلال است؛ اما پس از تعمم، خلاف مروت شما خواهد شد و باید بر حفظ شئونات این لباس اهتمام داشته باشید.

معظم له در پایان خاطرنشان ساختند: شما طلاب و روحانیون ستاره های تابناک؛ خدمت گذاران پاک و مصداق این حدیث هستید که باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha