جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر تیجانی

حوزه/ بسیاری از برادران اهل سنت، در حقیقت از سوی منافقین این امت مورد ظلم واقع شدند، چراکه پیام غدیر به گوش آنها نرسیده است، از این رو بر همه ما لازم است تا در سطح وسیعی به آگاهی بخشی در این خصوص بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر تیجانی، از مستبصران تونسی، پیش از ظهر امروز در سومین همایش بین المللی ولایت، در اهواز با بیان این که این همایش فرصت مناسبی جهت مشارکت علمای کشورهای اسلامی در راستای همبستگی بین امت هاست، اظهارداشت: بسیاری از برادران اهل سنت ما اطلاعات کافی از غدیر و ماهیت آن ندارند؛ از این رو مسئولان جمهوری اسلامی می توانند با دعوت از علمای عامه در همایش های بین المللی گام مهمی راستای همبستگی امت اسلامی بردارند.

وی در ادامه سخنان خود، به تشریح ماجرای غدیر خم پرداخت و گفت: نزول آیه «یا ایها النبی بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته» در حجة الوداع، نشان از موضوع بسیار مهمی است که اهمیت آن هم شان با ابلاغ رسالت است.

این مستبصر تونسی افزود:  پس از نزول این آیه پیامبراکرم(ص) اصحاب و حجاج را فراخوانده و در حالی که علی ابن ابیطالب(ع) در کنار وی قرار داشت بر فراز منبر رفت.

دکتر تیجانی، سخنان پیامبراکرم(ص) در غدیر خم را نطقه عطفی در تاریخ اسلام خواند و بیان داشت: رسول خدا(ص) با تاکید ها و اقرار های مکرر از اصحاب خود اهمیت پیام خویش را برای آنان مشخص کرد، و پس از آنکه همگی پیامبر را سرپرست خویش و در رسالت صادق خواندند، علی ابن ابیطالب را به عنوان وصی و خلیفه پس از خود معرفی کرده و فرمودند:«من کنت مولاه، فهذا علی مولاه».

نویسنده کتاب "آن گاه که هدایت شدم" در ادامه سخنان خود بر تلاش منافقان جهت تحریف این رخداد عظیم اشاره کرد و گفت: پس از آنکه همه مسلمین با خوشحالی به امیر المومنین تبریک گفتند، منافقان در پشت پرده جهت ممانعت از انجام آخرین حکم رسالت برنامه ریزی کرده و متاسفانه اقدامات آنها در صدر اسلام سبب شد تا اکنون بسیاری از مسلمین با حقیقت غدیر آشنا نباشند.

وی بر ضرورت ابلاغ پیام غدیر در جهان تاکید و خاطرنشان کرد: بسیاری از برادران اهل سنت، در حقیقت از سوی منافقین این امت مورد ظلم واقع شدند، چراکه پیام غدیر به گوش آنها نرسیده است، از این رو بر همه ما لازم است تا در سطح وسیعی به آگاهی بخشی در این خصوص بپردازیم.

دکتر تیجانی، در پایان سخنان خویش، ضمن تقدیر از آیت الله موسوی جزایری جهت برپایی همایش بین المللی ولایت، پیام غدیر و حقیقت آن، پایان بخش تمام اختلافات جامعه اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha