سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: سخنان رهبر انقلاب نشان دهنده قدرت ایران در برخورد با بی احترامی ها و کج فهمی دولت عربستان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین افتتاح مرکز داده های امین که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد گفت: با توجه به بیانات علامه طباطبایی (ره)، توجه به حادثه غدیر و تبعیت از آن، سبب پیشرفت دین است و تمام کسانی که پیام خداوند را زیر پا گذاشتند، دچار خسران در دین و زندگی شدند.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: امام رضا (ع)، عید غدیر در میان سایر اعیاد را به ماه در میان ستارگان آسمان تعبیر کردند؛ ولی با وجود اینکه مردم در زمان حیات پیامبر(ص) تلاش داشتند که کاملا تابع ایشان باشند؛ اما بعد از وفات حضرت، تمامی این موارد به فراموشی سپرده شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به حادثه منا اشاره کرد و گفت: فاجعه غم بار منا بر اثر سوء تدبیر دولت عربستان روی داد که منجر به شهادت و جان باختن تعداد زیادی از حجاج شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین بی کفایتی در تحویل جنازه های حجاج ایرانی، سبب داغ بیشتری بر دل عزاداران شده است.

آیت الله مقتدایی ترس دولت عربستان از تشییع جنازه در کشورها را یکی از علل کندی روند تحویل اجساد دانست.

وی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سخنان ایشان نشان دهنده قدرت ایران در برخورد با بی احترامی ها و کج فهمی دولت عربستان است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه توجه به ولایت امیرالمومنین(ع) را امری مهم دانست و گفت: خداوند خود وعده داده است که شکرگزاران این نعمت به سعادت ابدی می رسند و خسران کنندگان این نعمت به وادی خسران و ضلالت خواهند رسید.

عضو خبرگان رهبری در ادامه، افتتاح مرکز داده های امین را زمینه مهمی برای ارتقای حوزه های علمیه خواهران دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران در هیچ موقعیتی از برادران عقب تر نیستند؛  بلکه جلوتر هستند و لازم است از امکاناتی که برای آنان فراهم می شود، کمال  استفاده را ببرند.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: خواهران طلبه می توانند با استفاده از فضای مجازی که در حال حاضر بیشترین کاربرد و نفوذ را دارد، علوم اهل بیت(ع) را گسترش دهند.

آیت الله مقتدایی در پایان نیاز و گرایش سایر کشورها به اندیشه های اسلامی را از دلایل مهم سرعت عمل در تبلیغ دین خواند و گفت: تمامی طلاب باید از امکانات موجود برای گسترش اسلام استفاده کرده و تنها به تبلیغ حضوری اکتفا نکنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha