شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قوامی

حوزه/ امام جمعه پردیسان از اجرای طرح «اتحاد امامت و امارت» در ستاد نماز جمعه پردیسان خبرداد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین قوامی، در  دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان گزارشی از فعالیت ستاد اقامه نماز جمعه پردیسان و طرح های در حال اجرا پرداخت.

وی با بیان این که در پردیسان 120 هزار نفر جمعیت ساکن هستند که  از این تعداد 12هزار طلبه می باشند و این جمعیت به 300 هزار نفر خواهد رسیدگفت: وجود این همه طلبه و جمعیت مسؤلین را برآن داشت تا در این شهر امام جمعه منصوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی اظهار داشت: یکی از برکات عظیم این شهر، حضور گسترده طلاب و روحانیون است که به صورت گسترده در مراسم  شرکت می کنند.

 امام جمعه شهر پردیسان قم طرح «اتحاد امامت و امارت» را یکی از طرح های در حال اجرا از سوی  ستاد نماز جمعه دانست و گفت: فلسفه  اجرای طرح اتحاد امامت و امارت را برطرف کردن مشکلات خدمات شهرداری، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی شهر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در این طرح که به صورت  شورای اداری و متشکل از 20 نفر از رؤسای هئیت امنای مساجد پردیسان، ضابط قضائی و شهر داری اداره می شود به بررسی مشکلات مردم با محوریت مسجد اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با بیان اینکه ستاد اصلی این طرح برای رفع مشکلات مردم در مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع شده، افزود: 3 مسجد در 3 ناحیه پردیسان به نام های خاتم الانبیاء(ص)، زینب(س) و امام موسی کاظم(ع) به همراه 3 شهرداری از مناطق مختلف این شهر هم برای این کاردرنظر گرفته شده است.

 وی گفت: این طرح از جمله طرح های تازه است که در حال اجرا بوده و حتی خدمت رهبر انقلاب هم گزارشی ارائه شد و این ایشان هم ابراز رضایت کرده بودند لذا در صورتی که این طرح ثمراتی خوبی داشته باشد، قطعا در سطح کشور هم این نوع مدل از مدیریت به اجرا گذاشته خواهد شد.

امام جمعه شهر پردیسان قم گفت: در این نوع از طرح 70 درصد مشکلات مردم در موضوعات خانوادگی، اخلاقی و تربیتی به وسیله همین شورای اداری برطرف می شود و در این صورت ازمراجعه مردم به دادسرا و دادگاه ها هم کاسته خواهد شد.

 وی گفت: از زمان اجرای این طرح تا کنون این گونه بوده و موجب خوشحالی مسؤلین قضایی نیز شده است.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha