پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید دستاوردهای انقلاب را به درستی نشان دهد؛ در حالی که تا به امروز به درستی نشان داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با روحانیون مستقر مناطق محروم سراسر کشور ضمن اظهار تأسف شدید از فاجعه منا، اظهار داشتند: خداوند متعال در آیه 39 سوره احزاب فرموده است: «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ/ آنان كه تبليغ رسالت خدا می كنند و از خدا مى‏ ترسند و از هيچ كس جز خدا نمى‏ترسند».

ایشان موضوع تبلیغ را بسیار مهم دانستند و با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)، ابراز داشتند: در حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است: «إنّ عُلَماءَ شِيعَتِنا يُحشَرونَ فيُخلَعُ علَيهِم مِن خِلَعِ الكَراماتِ على قَدرِ كَثرَةِ عُلومِهِم و جِدِّهِم في إرشادِ عِبادِ اللّه، حتّى يُخلَعَ علَى الواحِدِ مِنهُم ألفُ ألفِ خِلعَةٍ مِن نُورٍ ثُمّ يُنادِي مُنادِي رَبِّنا عَزَّ و جلَّ : أيُّها الكافِلُونَ لأيتامِ آلِ محمّدٍ ، النّاعِشُونَ لَهُم عِندَ انقِطاعِهِم عَن آبائهِم الّذينَ هُم أئمَّتُهُم ، هؤلاءِ تَلامِذَتُكُم و الأيتامُ الّذينَ كَفَلتُموهُم و نَعَشتُموهُم ، فاخلَعوا علَيهِم (كَما خَلَعتُموهُم) خِلَعَ العُلومِ في الدُّنيا/ علماى شيعه ما [در قيامت] محشور مى شوند و به اندازه فراوانى علوم و كوشششان در ارشاد بندگان خدا، خلعت هاى كرامت بر آنان پوشانده مى شود، تا جايى كه بر هر يك از آنان هزار هزار خلعت نور مى پوشانند. آنگاه منادى پروردگار ما ندا مى دهد: اى سرپرستان يتيمان آل محمّد! اى كسانى كه اين يتيمان جدا از پدرانشان ـ يعنى همان امامانشان ـ را جان و نشاط بخشيديد! اينان شاگردان شما و همان يتيمانى هستند كه آنان را سرپرستى كرديد و حيات و نشاطشان بخشيديد. اينك بر آنان خلعت بپوشانيد، همان گونه كه در دنيا بر آنان خلعت علوم پوشاندي».

*به تبلیغ در ایام محرم و رمضان افتخار می کنم

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که تبلیغ در مناطق محروم با مشکلاتی همراه است، خاطرنشان ساختند: بنده تا سن 50 سالگی در ماه های محرم و رمضان به تبلیغ پرداخته و به آن افتخار می کنم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، تصریح کردند: پیشوای اول شیعیان جهان فرمودند: هدایت یک نفر از کل آنچه که خورشید بر آن می تابد، بهتر است.

این استاد درس خارج حوزه، هدایت و ارشاد مردم را بسیار مهم دانستند و گفتند: تبلیغ و خطابه، فن و هنری است که با علم، اطلاعات و ذوق انسان مرتبط است.

معظم له با تأکید بر این که تبلیغ همانند تدریس نیست، اظهار داشتند: تبلیغ با ذوق، تلاش، تجربه، روانشناسی و ... در ارتباط است و باید بر اساس آن به این امر پرداخت.

ایشان یادآور شدند: مبلغان احتیاج به دفتری برای یادداشت مطالب خود دارند تا به عنوان کشکولی در اختیار آنان باشد.

این مرجع تقلید عرضه درست انقلاب اسلامی ایران را ضروری دانستند و ابراز داشتند: بیان برکات و آثار انقلاب از حیث مادی و معنوی برای مردم بسیار مهم است تا متوجه شوند که خون عزیزان آنان در چه راهی ریخته شده است.

*صدا و سیما دستاوردهای انقلاب را به درستی منعکس نماید

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید دستاوردهای انقلاب را به درستی نشان دهد؛ در حالی که تا به امروز به درستی نشان داده نشده است.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: آب، برق، تلفن، درمانگاه، مدرسه و ... از دستاوردهای انقلاب در روستاهاست که صدا و سیما می تواند با نشان دادن این مناطق به صورت مقایسه میان قبل و بعد از انقلاب، نتایج انقلاب اسلامی را عرضه نماید.

معظم له با اشاره به برکات معنوی انقلاب اسلامی ایران، بیان داشتند: نخستین برکت معنوی انقلاب، ارتباط دینی و اعتقادی مردم با حکومت می باشد.

ایشان با اشاره به سفرهای خود در فتنه 88 به 20 استان کشور، اظهار داشتند: خوشبختانه در این سفرها دریافتیم که رهبر معظم انقلاب در دل مردم جای داشته و از سخنان آنان مشخص بوده است.

این مرجع تقلید تأکید کردند: مطالعه وصیت نامه شهدا در زندگی ما بسیار تأثیرگذار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: حمایت از ولایت فقیه، از بین بردن استبداد، تأمین استقلال مردم، ایجاد حکومت اسلامی قدرتمند و ... از جمله وصایای شهدای عزیز ما می باشد.

*نهیب رهبر انقلاب سبب شد عربستان جان باختگان ایرانی منا را به کشور برگرداند

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: نهیب رهبر انقلاب به حکومت عربستان سبب شد تا جان باختگان منا به کشور برگردند که این قدرت از برکات انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha