جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: کشور ما امروز با وجود این همه مشکلات در منطقه جایگاه بسیار خوبی دارد و باید از این جایگاه برای تمدن سازی اسلامی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با شاره به حادثه منا اظهارداشتند: کسی حق ندارد از کنار این فاجعه که به دلیل بی تدبیری مقامات سعودی پیوست ساده بگذرد و مسئولان باید این مساله را پیگیری کنند.

ایشان افزودند: خداوند متعال یک سنت همیشگی در طول تاریخ را برای ما ایجاد کرده است که همانا اصل عزت نفس و تلاش برای رضایت خداوند متعال است؛ این عزت نیز همیشه از آن خداوند، جانشینان و مومنان اوست.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی در جهان بیشتر شناخته شد، گفتند: امروزه شاهد رشد و عزت مندی روز به روز مسلمانان هستیم و خوشبختانه استبدادها در حاشیه قرار گرفت.

معظم له بیان کردند: پس از انقلاب اسلامی، جنگ علیه ما بوجود آمد، ولی همین جنگ نیز برای ما عزت آفرین بود و باعث افزایش اقتدار ملی ما شد؛ این مساله نشان اقتدار ماست که رهبری ما با دو جمله آل‌سعود را به زانو درآوردند و اگر این دو جمله عزت آفرین نبود مشخص نبود که آل سعود این چنین تسلیم شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های گسترده و عزت مند نیروی انتظامی در کشور گفتند: نیروهای انتظامی در نظام اسلامی به برکت خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارند و باید قدر این جایگاه را بدانند؛ امروز امنیت ایران اسلامی نسبت به بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای منطقه بسیار خوب است و مسئولان باید تلاش کنند این روند را ادامه و ارتقا دهند.

معظم له خاطرنشان کردند: این مردم بودند که انقلاب کردند و حق دارند که از مسئولان خود تقاضا داشته باشند؛ آنها از مسئولان، تامین امینت، برقراری عدالت و بهبود شرایط اقتصادی را می خواهند که باید مسوولان ما به خصوص نیروی انتظامی از تمامیت ارزی ایران در مرزها و همچنین در داخل صیانت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند:یکی از مهمترین مسایلی که باید در امر رفع مشکلات مرتبط با مسایل اجتماعی مورد دقت واقع شود، توسعه امر به معروف و نهی از منکر است؛ در این زمینه باید فعالیت های فراگیری انجام شود تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

ایشان بر لزوم توسعه فعالیت های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر و معظلات اجتماعی، تاکید کردند و گفتند: از جمله این مشکلات می توان به کشته شدن بسیاری از مردم در جاده ها اشاره کرد که پلیس راهور باید اقدامات خوب خود را در این زمینه بیشتر کند؛  باید بدانیم که کشور ما امروز با وجود این همه مشکلات در منطقه جایگاه بسیار خوبی دارد و باید از این جایگاه برای تمدن سازی اسلامی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha