جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوم انسانی

حوزه/ برگزیده بخش اخلاق، ادیان و عرفان اولین جشنواره علمی و پژوهشی علامه طباطبایی گفت: امروز یکی از مهم ترین ماموریت ها و رسالت های حوزویان، تلاش در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق سید حسینی که اخیراً با کتاب" مدارای بین مذاهب" در این جشنواره ویژه علوم انسانی و اسلامی حایز رتبه برتر شده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند بسترسازی خوبی برای ترغیب محققان حوزوی به منظور تلاش در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی به عنوان یکی از ماموریت های کلیدی حوزه باشد.

وی افزود: بی شک حوزه های علمیه و نهاد مقدس روحانیت نمی تواند خود را بی نیاز از این مساله بداند ، کما این که انصافاً در طول سال های پس از انقلاب اسلامی نیز گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است.

این پژوهشگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به نقش کلیدی محققان حوزوی در این راستا یادآور شد: نگاه اسلامی به علوم انسانی باید جدی تر دنبال شود و ما باید هم در زمینه ریشه یابی و ریشه شناسی و هم موضوع شناسی به دنبال تحقق رویکرد اسلامی به علوم انسانی باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha