پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار وزیر بهداشت با آیت الله سبحانی

حوزه/معظم له با تقدیر از مواضع وزیر بهداشت در خصوص نحوه تعامل با مسئولان سعودی گفتند: آنهایی که مفقود بوده و در کنار خانه خدا دفن شدند سعادتی نصیبشان شده است که در ایام حج لباس احرامشان کفنشان شد و امیدواریم که خداوند به بازماندگان ایشان صبر عنایت بفرماید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حضرت آیت الله سبحانی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به واقعه منا بیان کردند: دولتی که میزبان ضیوف الرحمن است باید همه کارهای خود را تعطیل کرده و میزبان میهمانان الهی باشند و این حادثه نشان می دهد که اهمیت لازم به برگزاری مراسم داده نشده است.

ایشان با اشاره به اینکه حج کسانی که کشته شده و یا مفقود شده اند قبول است بیان کردند: باید مردم خود را آموزش دهیم تا در انجام مناسک عجله نداشته باشند.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه دادند: باید برخی از فرمول ها با توجه به نحوه به جا آوردن مناسک از سوی اهل تسنن لحاظ شود و در این صورت دیگر شاهد ازدحام جمعیت نخواهیم بود و چنین مشکلاتی تکرار نمی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید علمای ما با علمای سعودی در خصوص ساختمان سازی در منا به جای چادرها گفت و گو کنند افزودند: اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل می شود و این مشکل باید در نشست های فقهی برطرف شود.

معظم له با بیان اینکه شرع مقدس راه را بازگذاشته است ادامه دادند: اگر دقت نظر صورت بگیرد و کسانی که توان بدنی ندارند نایب بگیرند مشکلات بسیار کمتر خواهد شد.

ایشان با تقدیر از مواضع وزیر بهداشت در خصوص نحوه تعامل با مسئولان سعودی بیان کردند: آنهایی که مفقود بوده و در کنار خانه خدا دفن شدند سعادتی نصیبشان شده است که در ایام حج لباس احرامشان کفنشان شد و امیدواریم که خداوند به بازماندگان ایشان صبر عنایت بفرماید.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان بیان کردند: روشی نو را در وضعیت بهداشت کشور ایجاد کردید و امیدواریم که بتوانید این روند را دنبال کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha