شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ائمه(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الامر (ع) گفت: دشمنان غربی برای تشدید اختلافات، جنگ های مختلفی را بین مسلمانان به راه انداختند تا به منافع خود دست یابند.

حجت الاسلام عبد الکریم فولادیان، مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الامر (ع) اصفهان و کارشناس حوزه، در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» با توجه به اتفاقات اخیر از سوی آل سعود علیه حجاج ایرانی و شیعیان، درباره دلیل دشمنی ها و کتمان حقانیت خاندان رسول اکرم (ص) اظهار داشت: این موضوع از گذشته تا کنون مطرح بوده است اما امروزه بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است.

وی در تبیین ابعاد سیاسی این دشمنی ها افزود: امروزه دشمن وقتی می بیند شیعه در حال پیشرفت و گسترش در جهان است، برای دست یابی به منافع مادی خود این دشمنی ها را پدید می آورند. برای مثال وقتی وهابیون و دشمنان غربی می بینند که حزب الله لبنان توانسته است اسرائیل را به چالش بکشد، باعث شده به این دشمنی ها دامن بزنند.

حجت الاسلام فولادیان افزود: دشمنان غربی برای تشدید اختلافات، جنگ های مختلفی را بین مسلمانان به راه انداختند، جنگ های عراق، یمن، سوریه و کشورهای دیگر برای استفاده غربی ها و رسیدن به منافع خود است.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با این دشمنی ها و مصادیق آن ابراز کرد: ما باید این موضوع را برای مسلمانان تبیین کنیم که جنگ بین شیعه و سنی نیست بلکه جنگ بر سر منافع ابرقدرت ها و هم پیمانان آن هاست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الامر (ع) ادامه داد: دشمن با مطرح کردن داعش و روش های دیگر قصد دارد این دشمنی را در کشور به راه اندازد و ما باید تلاش کنیم جنگ بین مذاهب اتفاق نیفتد چون هدف دشمن نیز همین است؛ شیعیان باید با اثبات حقانیت اهل بیت (ع)، حق را برای سایر مسلمانان مشخص و تبیین کنند.

انتهای پیام/313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha