جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله حکیم تاکید کردند: به نظر من جایگاه خدمت رسانی به سیدالشهدا(ع) پس از جایگاه اهل علم که دین و حق وموازین شرعی را حفظ می کنند، شریف ترین جایگاه را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مسئولان هیئت های عزاداری و خادمان حسینی عراق در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با آیت الله سید محمد سعید حکیم دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار از التزام هیئت های عزاداری به توصیه ها و رهنمودهای مرجعیت قدردانی کرد و از آنها خواست در این روزها التزام بیشتری به موازین شرعی داشته باشند به ویژه با توجه به اینکه آنها در برترین و مقدس ترین اماکن حضور دارند.

ایشان خطاب به مسئولان هیئت های عزاداری گفتند: شما اکنون در بهترین جایگاه برای خدمت به سید الشهدا(ع) قرار دارید و خدمات خود را بدون هیچ منتی ارائه می کنید، اما باید بدانید که شما به این کار خود بهترین اقدام را در راه یاری امام حسین(ع) انجام می دهید که نشان دهنده دوستی و سرسپردگی شما به اهل بیت علیهم السلام و دعوت به مبانی و ارزش های آنها و فریاد بر سر ظالمان و طواغیت می باشد.

ایشان سپس با اشاره به خیل شهدایی که در چهار دهه گذشته در راه احیای شعائر حسینی و به شهادت رسیده اند و در برابر اقدامات تکفیری ها ایستاده اند گفتند: به نظر من جایگاه خدمت رسانی به سیدالشهدا(ع) پس از جایگاه اهل علم که دین و حق وموازین شرعی را حفظ می کنند شریف ترین جایگاه را دارد.

ایشان از صاحبان دسته جات عزاداری خواستند از هرگونه اصطکاک و درگیری و رقابت بیهوده در برپایی مراسم عاشورا پرهیز کنند و تلاش کنند با رفتار خود آینه ای برای به نمایش گذاشتن سیره اهل بیت علیهم السلام باشند و بدانند که اهل بیت با التزام ما به ضوابط شرعی خوشنود می شوند؛ چرا که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: شما نمی توانید به جایگاه ما برسید اما با ورع و تقوی و پاکدامنی و نیکوکاری مرا یاری کنید.

این مرجع تقلید سپس خاطر نشان کردند: این دستگاه امام حسین و احیاء شعائر حسینی است که ما و مقدسات و کشور ما را از تکفیری ها حفظ کرده است.

آیت الله حکیم در پایان چند نکته را خطاب به مسئولان هیئت ها یادآور شدند:

1. حفظ قداست شعائر حسینی با التزام به اوامر الهی و پرهیز از محرمات الهی.

2. رعایت تقوا در تمام کارها و التزام به تعالیم پیامبر و ائمه در خوشرفتاری و راستگویی و امانتداری.

3. مجالس و تلاش شما حسینی خالص باشد و نشان دهنده اوج مصیبت شما برای سید الشهدا و دوستی شما نسبت به اهل بیت باشد.

4. صاحبان هیئت ها با هم دوست و برادر باشند و از درگیری و رقابت بیهوده پرهیز کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha