جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراض مردم بحرین به لغو تابعیت شهروندان

حوزه/ هفت سازمان حقوق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کردند: استمرار رژیم آل خلیفه به این سیاست ها علیه انقلابیون وسیله ای برای سرکوب انقلابیون و محدود ساختن آزادی بیان آنهاست که در قوانین بین المللی حق آزادی بیان آنها معتبر دانسته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» تعدادی از سازمانهای حقوق بشر فعال در امور بحرین، لغو تابعیت شهروندان بحرینی توسط نظام آل خلیفه از سال 2012 را محکوم و این اقدام را خلاف قانون و معاهدات بین المللی دانستند.

در بیانیه این سازمان ها آمده استمرار رژیم آل خلیفه به این سیاست ها علیه انقلابیون وسیله ای برای سرکوب انقلابیون و محدود ساختن آزادی بیان آنها و بر خلاف حق آزادی بیان آنها است که در قوانین بین المللی معتبر دانسته شده است.

لازم به ذکر است این بیانیه توسط مرکز حقوق بشر بحرین، مرصد حقوق بشر بحرین، سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام، جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین، سازمان اروپایی بحرینی حقوق بشر، جمعیت بحرینی حقوق بشر و سازمان حقوق بشر عدالت امضا شده است.

راهپیمایی علیه احکام اعدام انقلابیون عربستان

همچنین جنبش شباب الاحرار بحرین، مردم این کشور را به برپایی یک راهپیمایی بزرگ در عوامیه دعوت کرده است.

این راهپیمایی قرار است در مخالفت با احکام اعدام عربستان در پنج شنبه آینده برگزار شود.

از هم اکنون نیز کاربران شبکه های اجتماعی با اختصاص صفحه ای به این راهپیمایی، همبستگی خود را با انقلابیون محکوم به اعدام در عربستان اعلام می کنند.

در همین راستا خبرها از عربستان حاکی است که شیخ نمر اجازه تماس و ارتباط با خانواده و دوستان خود را ندارد و این موجب نگرانی خانواده وی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha