جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید ملی

حوزه/ توجه درست دولت و مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری، موجب افزایش اعتماد و کارآیی میان تولید کنندگان و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، کرسی آزاداندیشی با موضوع «روش شناسی ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی»، با حضور کارشناسان حوزوی، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان آمل برگزار شد.

خانم خلیلی، کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در این نشست گفت: پس از پیروزی انقلاب، کشورهای استعمارگر به منظور ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران، روش های مختلف جنگ سخت و جنگ نرم را در پیش گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر که دشمن روش جنگ نیمه سخت (تحریم اقتصادی)را در قبال ایران بکار گرفته و تحریم ها را افزایش داده و محدودیت های اقتصادی زیادی اعمال کرده است، لذا یکی از مهم ترین راه کارهای موفقیت در این جنگ اقتصادی، تقویت تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به وظایف دولت و ملت در قبال تولید داخلی، تصریح کرد: اخذ مالیات از مردم، کاهش واردات کالاهای خارجی، حمایت از استاندارد داخلی، اعطای تسهیلات به جوانان جهت ترویج اشتغال، ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان داخلی، شناسایی استعدادها و ظرفیت های داخلی ومبارزه با قاچاق کالا از جمله وظایف دولت در این خصوص می باشد.

تحلیلگر مسائل اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: مردم نیز در زمینه تولیدات داخلی وظایفی دارند که از جمله آن، خرید محصولات داخلی و عدم تمایل به خرید کالاهای خارجی، التزام به دستورات مقام معظم رهبری، الگوگیری از ائمه معصومین علیهم السلام، دوری از اسرف و تجمل گرایی، استفاده از محصولات داخلی در منزل و انتقال فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی به فرزندان می باشد.

*لزوم ارتقاء کیفیت کالاهای داخلی

در ادامه این نشست، خانم فریبا احسان فر، کارشناس مسائل فرهنگی به عنوان منتقد این کرسی آزاد اندیشی، بیان داشت: هرچند استفاده از کالاهای تولید داخل خوب است، ولی بسیاری از کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد می شوند، دارای کیفیت بهتری بوده و دوام بیشتری دارند. در نتیجه استقبال بیشتری داشته و استفاده از آن ها به صرفه تر خواهد بود.

وی افزود: گرفتن مالیات از همه اقشار جامعه، چه ضعیف، متوسط و ثروتمند به روش های مختلف از جمله اخذ مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، موجب وارد آمدن فشار مالی بر افراد ضعیف و حتی متوسط شده و نه تنها به رونق اقتصاد کمک نخواهد کرد، بلکه موجب تضعیف پایه های اقتصادی کشور خواهد شد. همچنین کالاهایی وجود دارند که در داخل کشور تولید نمی شوند. بنابراین چاره ای جز واردات این کالاها و استفاده از محصولات خارجی نخواهد بود.

*تاکید بر حمایت از تولید داخل

خانم کبری مهربان، مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) آمل نیز به عنوان داور این کرسی آزاد اندیشی گفت: توجه درست دولت و مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری، موجب افزایش اعتماد و کارآیی میان تولید کنندگان و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند برخی از کالاهای خارجی کیفیت بهتری دارند، اما با سرمایه گذاری مناسب و اعتماد به استعدادهای جوانان و نخبگان داخلی، می توان کالاهایی با کیفیت بالا تولید کرده و نیاز به کالاهای خارجی را از بین برد.

مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) آمل خاطر نشان کرد: مالیات ها باید عادلانه و براساس توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه باشد. مردم نیز باید با تحمل سختی ها و مشکلات، کاهش توقعات، داشتن صبر و تحمل از کالاهای ایرانی حمایت کرده و با خرید محصولات تولید شده ایرانی، هرچند با کیفیت پایین، موجبات تولید هرچه بیشتر و بهتر کالاهای داخلی را فراهم نمایند تا تولیدکنندگان مجبور نباشند به دلیل استقبال زیاد مصرف کننده از کالاهای خارجی، به کالای داخلی مارک و برند خارجی بچسبانند!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha