جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور، تربیت دینی دانش آموزان را باقیات الصالحات خواند و گفت: دانش آموزان به عنوان امانت هایی در دست معلمان، باید اخلاق و احکام دین را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مرتضی مقتدایی، صبح امروز در دومین روز نهمین هم اندیشی مدیران حوزه های استان ها و دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکار های حوزه و آموزش و پرورش، در جوار حرم مطهر رضوی، تحکیم راهکارها و تبیین راه های تعامل از اهداف این نشست دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر 10 روزه خود به قم نسبت به ورود حوزویان به آموزش و پرورش و اسلامی شدن تعلیم و تربیت تاکید کردند که همین امر موجب شد تا سرانجام دفتر همکاری ها که امروز گسترده شده، تشکیل و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت رسمی و قانونی تصویب شد.

وی با بیان این که ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برکت های خوبی داشته و از این پس باید ثمره همکاری ها نمایان تر شود، گفت: دانش آموزان به عنوان امانت هایی در دست معلمان، باید متناسب با چارچوب های اسلامی تربیت شوند و اخلاق و احکام دین را بیاموزند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه اگر یک دانش آموز نقش پذیری و هویت دینی بگیرد، در دوره دانشگاه و سپس اجتماع در هر سمتی که باشد، به خوبی جامعه را اداره خواهد کرد، ابراز داشت: این نگاه که در آینده مسئولانی متدین و سالم اداره اجتماع را برعهده بگیرند، از برکت های همین ستاد همکاری هاست.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر وظیفه حوزویان نسبت به امور اخلاقی و شرعی دانش آموزان، وظیفه آموزش و پرورش را نیز تعلیم و آموزش با این دیدگاه عنوان کرد.

وی با بیان این که تربیت دینی آینده سازان جامعه اسلامی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تربیت دینی دانش آموزان باقیات الصالحات ماندگاری است که برکات آن شامل حال جامعه خواهد شد..

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفتم صفر، گفت: در روز هفتم صفر که روز عزا و شهادت امام حسن(ع) و در عین حال روز ولادت امام کاظم(ع) می باشد، مراجع عظام تقلید در این روز عزاداری می کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha