سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دهنوی

کارشناس حوزوی مسائل خانواده با اشاره به راهکارهای تحکیم خانواده گفت: امروز باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی، دیشب در محفل حسینیه رضوان پیرامون مسائل رفتاری زوجین از منظر روایات و احادیث اظهار داشت: شدت عواطف زن بیشتر از مرد است و این حکمت خداوند است، غمخوار فرزندان در سختی  و وظیفه تربیت فرزندان بر دوش مادر یکی از دلایل عاطفه داشتن زیاد مادران است.

این کارشناس  مذهبی مسائل خانواده ادامه داد: مردان چون می خواهند در جامعه به کسب و کار و ارتباط بپردازند، کمتر از زنان احساساتی هستند و این یک عیب نیست بلکه جز شاخصه های جنسیتی مردان است.

وی دلیل اصلی بهانه جویی همسران را نسبت به یکدیگر  بدبینی عنوان کرد و افزود: این بدبینی ها ممکن است باعث جدایی زوجین از یکدیگر شود و این در حالی است که همواره اسلام بر اصل اعتماد  و اطمینان طرفین تاکید کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی ادامه داد: خداوند مسئولیت خانواده را بر مرد و مدیریت خانواده را بردوش زنان قرار داده است لذا طرفین باید به این وظایف خود آشنا باشند

وی، فضای مناسب خانه و توجه به معنویات در محیط زندگی را از جمله عوامل اثرگذار در تربیت فرزندان بیان کرد و گفت: استفاده از تصاویر و نمادهای نامناسب در چیدمان منزل موجب تحریک احساسات ذاتی و غریزی فرزندان می‌شود و والدین باید برای معنوی بودن فضا و از بین بردن عوامل محرک در خانه تلاش کنند که این از جمله وظایف مادران در منزل است.

این کارشناس مسائل خانواده درخصوص ابراز احساسات مردان نسبت به همسرش بصورت زبانی، روایتی از پیامبر اسلام (ص) نقل کرد، و اضافه کرد: باید زندگی های مشترک بر اساس سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه بر طبق روایتی بهترین زنان شما، زنان پاکدامن در مقابل نامحرم و گرم با خانواده است، گفت: ذکر گفتن، استغفار و استعاذه از توصیه های اولیای الهی به زنان مومن است.

این کارشناس مذهبی، جزئی نگر بودن زنان را یکی دیگر از تفاوتشان با مردان عنوان و خاطرنشان کرد: زنان وارد جزئیات کار و جزئیات مالی مردان نشوند و جزئیات بدرفتاری مردان را نبینند یا اینکه زود به فراموشی بسپارند چرا که این امر باعث تحکیم روابط خانواده می شود.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha