جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: در مسیر نورانی اربعین برخی افراد با اهداف خاصی وارد می شوند، ممکن است چهره معنوی و پاک آن را خدشه دار نماید، از این رو مبلغان باید مراقب باشند که این تهدیدات در این حرکت بزرگ شیعی نفوذ نیابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین نبوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تحقق حرکت بزرگ شیعی در اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: این حرکت، یک کلاس کامل درس است و هر گامی که افراد در این مسیر می گذارند، حرکت فرهنگی است.

وی با بیان این که حرکت در مسیر زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین در شرایط فعلی ویژگی های خاصی دارد، تصریح کرد: در این مسیر، بخشی زیارت امام حسین علیه السلام است و بخشی نیز پیاده به زیارت این امام همام رفتن است که هر کدام از این ها ارزش والایی دارد؛ ولی آنچه بر اساس شرایط زمانی مطرح است، می توان گفت که برآیند فرهنگ شیعه در این حرکت خودنمایی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ایثار را از جمله ارزش های دینی و شیعی در این حرکت بزرگ شیعی برشمرد و گفت: مردم عراق مردم ثروتمندی نیستند، ولی با تمام وجود به میدان می آیند تا جمعیت زیاد انسانی را شبانه روز خدمت رسانی کنند. این فرهنگ ایثار و گذشت از مال دنیا، برای امام حسین و دین خدا و اهل بیت علیهم السلام سازنده و تربیت کننده است؛ هم برای کسانی که خدمت می کنند و هم برای کسانی که از آنها پذیرایی می شود.

وی با تأکید بر این که ارزش های زیادی در چنین خدمت گزاری هایی جمع می شود، ادامه داد: اربعین در گذشته در عراق بود، ولی امروز مرزها را درنوردیده است. ایرانیان نیز به دنبال خدمت رسانی به صورت مردمی هستند که این نشان از تأثیرگذار بودن این حرکت می باشد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این همه تهدید علیه زائران حسینی وجود دارد و در مناطق اطراف عتبات عالیات جنگ و درگیری است، ولی مردم مردانه و مقتدرانه ورود می یابند. عراقی ها در شهادت امام موسی کاظم(ع)، درعاشورا، اربعین و...، حرکت هایی دارند که حرکت هایی بزرگی است. در حالی که عده ای دراین مسیر شهید و زخمی می شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از کسانی که در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند، شاید برای کمترین مسافت ها، از خودروی شخصی استفاده کنند، ولی کیلومتر ها را برای ثواب و رسیدن به رضای الهی حرکت می کنند و سختی ها را به جان می خرند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه به وظایف طلاب در این عرصه اشاره کرد و گفت: این حرکت نیاز به سخنرانی ندارد. لحظه به لحظه آن تربیت کننده و آدم ساز است و آدم هایی که در این حرکت هستند، هر گامی که بر می دارند، گذشت هایی که می بینند و گذشت هایی که انجام می دهند، انسان ساز است.

وی اضافه کرد: گاهی برخی قضایا که در این مسیر نورانی برخی افراد با اهداف خاصی وارد می شود، ممکن است چهره معنوی و پاک آن را خدشه دار نماید، از این رو مبلغان باید مراقب باشند که این تهدیدات در این حرکت بزرگ شیعی نفوذ نیابد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه شرکت مبلغان در این مراسم معنوی را شرکت در کلاس اخلاق عنوان کرد و ادامه داد: اقامه نماز جماعت، سخن گفتن درباره اهمیت زیارت اربعین حسینی، توصیه به رعایت مسائل اخلاقی و پاسخ گویی به مسائل شرعی مردم از جمله وظایفی است که بر دوش مبلغان است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha