جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه / میلیون ها نفر از زائران با پای پیاده عازم کربلای معلا شدند و رکورد بزرگترین تجمع بشری توسط آنان شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از العالم، مردم عراق و جهانیان درروزهای گذشته و امروز  همزمان با اربعین حسینی شاهد پدیده ای کم نظیر از میزبانی ساکنان شهرها و روستاهای عراقی از زائران اربعین حسینی بوده اند.

راهپیمایی دهها کیلومتری زائران امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین تجمع بشری و پدیده ای که در دیگر کشورهای جهان بی نظیراست، صحنه های زیبایی از عشق و ایثار و مودت به ائمه اطهاررا به نمایش گذاشت.

ساکنان شهرها و روستاهای مسیر عبور زائران، درهای خانه های خود را بدون استثنا برای پذیرائی به روی همه زائران باز می کردند و سفره های چندین کیلومتری توسط صاحبان دسته ها در مسیر گشوده بود.

مقام های عراق پیش بینی کرده بودند که تعداد زائران اربعین حسینی به 27  میلیون نفر برسد که 60 درصد آن زنان باشند. آنها تاکید کردند که حدود 3 میلیون ایرانی و 4 میلیون زائر از 60 کشور در این مراسم مشارکت دارند، همچنین 65 هزار دسته رسمی در اربعین حضور دارند و 17 هزار دسته و هیات، به زائران خدمات متنوع ارائه میدهند.

باقر زبیدی وزیر حمل و نقل عراق اظهار داشت که تعداد زائران امام حسین از 26 میلیون فراتر رفت و پیش بینی کرد که تعداد آنها امروز(پنجشنبه) به بیش از 27 میلیون نفر برسد.

بخش آمار و پیگیری در وزارت حمل و نقل در آمارهایی اعلام کرد که زنان 60 درصد از مجموع زائران در ساعات روز را تشکیل می دهند در حالی که تعداد زائران مرد در شب افزایش پیدا می کرد. حدود 4 میلیون زائر نیز از 60 کشور در زیارت اربعین شرکت کردند و این علاوه بر حدود 3 میلیون ایرانی است.

آمارها حاکی از آن است که 65 هزار دسته رسمی در مراسم اربعین شرکت کردند، حدود 17 هزار دسته و هیات به ارائه خدمات متنوع به زائران اقدام می کنند و در جاده هایی که کربلا را به استانهای مجاور مرتبط می کند، مستقر هستند.

فقط در شهر کربلا 9 هزار دسته برای ارائه غذا و محل استراحت به زائران حضور دارد. 

نهادهای وابسته به تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) وعده های غذا به 8 میلیون زائر ارائه می دهند که برابر با هزار تن برنج در روز است.

همچنین حدود 600 هتل از درجه های مختلف از زائران خارجی استقبال کرده اند؛ این علاوه بر اینکه اهالی کربلا نیز صدها خانه را تخلیه کردند تا از آنها برای میزبانی زائران استفاده شود.

با توجه به کرم و بخشش میزبانان عراقی، زائران حسینی دیگر نیازندارند چیزی با خود به همراه بیاورند زیرا علاوه بر ارائه غذا و استراحتگاه، به صورت رایگان به آنها لباس،  شستن لباسهای زائران، نگهداری از کودکان و چادرها، شارژ تلفن همراه، اینترنت، دستگاه تبلت و آی‌پد ارائه می شود. و این علاوه برمعاینه رایگان بیماران دیابتی و مبتلایان به فشارخون و چربی خون است منشأ همه این خدمات، مردمی و خودجوش بوده و هیچگونه دخالت یا مشارکت دولتی در آن سهیم نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha