جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس زنان مسلمان و یهودی در آمریکا

حوزه / کنفرانس «خواهران مسلمان- یهودی» با حضور بیش از ۳۰۰ زن مسلمان و یهودی از سرتاسر دنیا در دانشگاه پرینستون آمریکا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nj.com، با برگزاری کنفرانس «خواهران مسلمان- یهودی»  ،بیش از 300 زن مسلمان و یهودی از سرتاسر دنیا در دانشگاه پرینستون آمریکا دور هم گردآمدند تا در این زمانه خطیر، موانع فرهنگی میان ادیان را شکسته و با برخوردهای منفی رسانه‌ای مبارزه کرده، درک بهتری از ایمان یکدیگر داشته باشند.
در این کنفرانس، زنان از ادیان مختلف رابطه میان ادیان خود را تقویت کرده، درباره چگونگی ایجاد رابطه با دیگران بهم کمک رسانی کرده و خشم خود را از برخوردهای رسانه‌ای ابراز داشتند.
سمیرا بایج، ساکن ویندسور غربی می‌گوید: من مسلمان هستم و در زمانه‌ای که برخوردهای ضداسلامی در رسانه‌های خبری شدت زیادی یافته، این گردهمایی ضرورت دارد.
روت مسینگر رئیس انجمن یهودیان نیز می‌گوید: ادیان الهی در جهان به ما قدرت همدردی عمیق داده و این وظیفه دینی ماست که در ارتباط با یکدیگر باشیم.
روری پیکر نیس، مدیر اجرای روابط جامعه یهودیت سنت لویس نیز در صحبت‌هایش گفت: اگر مردم با ادیان مختلف با فکر باز سر میز مذاکره بنشینند، مطمئنا می‌توانند با هم مذاکره و گفتگوی سالمی داشته باشند. اگر باور داشته باشیم که همه ادیان از یک ناحیه سرچشمه می‌گیرند، به این ترتیب می‌توانیم با هم صحبت کنیم حتی اگر به مذاهب مختلفی معتقد باشیم.
داهلیا هرزوگ، که برای جامعه یهودیان آمریکا در نیویورک کار می‌کند، نیز گفت: من ابتدا قصد داشتم بیشتر راجع به ادیان دیگر بدانم، در عین حال که به دین خود پایبند بودم، اما گفتگوها و صحبت‌ها با مسلمانان باعث شد که هویت دینی خود را در لحظه فراموش کنم.
خانم افریدی، پروفسور مطالعات مذهبی در کالج منهتن به شرکت‌کنندگان در کنفرانس توصیه می‌کند که دوستان و آشنایان خود را نیز با این اجتماع آشنا کنند. او دراین باره می‌گوید: به نظر من این کاری ارزشمند است تا سخن به حمایت از دیگری بگشاییم. چرا که اگر به یک اجتماع انسانی تعلق داشته باشیم، در واقع با این کارمان از خودمان حمایت کرده‌ایم. ما باید درد همدیگر را بفهمیم. تنها امید جامعه امروز ما عشق و پذیرش است.
رضا گرین نیز  که از پارک هایلند به کنفرانس آمده است، می‌گوید: ما در یک اجتماع کثرت گرا زندگی می‌کنیم و آدم‌ها با ایده‌ها و ادیان مختلف در کنار ما هستند که گاهی از آن بی‌خبر هستیم. در این جامعه نباید آدم‌ها را به خاطر تفکرات مذهبی متفاوت سرزنش کرد.
در پایان کنفرانس، افریدی از زنان شرکت کننده در کنفرانس خواست تا آیاتی از کتب مذهبی همدیگر (قرآن و تورات) بخوانند تا درک بهتر و رابطه قوی‌تری با همدیگر داشته باشند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha