شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ همان طور که برای اربعین زحمات زیادی کشیده شد تا مردم اهمیت آن را بدانند و همه رسانه ها و مسؤلین با هم برای مسئله اربعین هماهنگ بودند درباره مهدویت هم این موضوع باید اتفاق بیافتد.

  به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی  پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد  مراسم گرامیداشت نهم ربیع الاول  گفتند: در ارتباط با موضوع  مهدویت مباحث بسیاری مطرح بوده و انبیاء الهی و معصومین(ع) هم درباره آن حضرت روایات زیادی را بیان کرده اند، هدف این  است که باید مردم را با این گونه روایات آشنا کرد تا  جامعه وظائف خود را نسبت به امام آخر الزمان (عج) بدانند.

این مرجع تقلید برتخصصی کردن مباحث مهدویت از سوی حوزویان تاکید کردند و آن را گامی مهم درباره موضوع مهدویت و آشنایی مردم با این مسئله دانستند.

ایشان  همچنین بر فرهنگ سازی درباره آغاز امامت از سوی صدا و سیما تاکید کردند و گفتند: همان طور که برای اربعین زحمات  زیادی کشیده  شد تا مردم اهمیت آن را بدانند و همه رسانه ها و مسؤلین با هم برای اربعین هماهنگ بودند درباره مهدویت هم این موضوع باید اتفاق بیافتد.

 حوزه  در مسئله تبلیغ مهدویت پیش قدم باشد 

معظم له افزودند: حوزه باید در مسئله تبلیغ مهدویت پیش قدم باشد و یکی  دیگر از آن فعالیت ها، تاسیس رشته خاص مهدویت است. مردم از حوزه انتظارات زیادی دارند و  باید مسائلی مانند دجال و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند: یکی دیگر از وظائف حوزه  تحقیق درباره روایات در باب امام زمان( ع) و اهمیت روز 9ربیع است، چون با آغاز امامت حضرت و منجی آخر الزمان، شبهات در این باب هم زیاد شده؛ لذا بعضی در این روز حتی اختلاف کردند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha