جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار وزیر بهداشت با امام جمعه قزوین

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر ضرورت مشکل کمبود امکانات بیمارستانی، گفت: کسانی که گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌کنند، اقامه کنندگان واقعی نماز هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: امیدواریم با حضور شما بخشی از مشکلات استان قزوین در حوزه بهداشت و درمان برطرف شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بین مسئولان استان قزوین وحدت و انسجام بسیار خوبی وجود دارد و این مهم ظرفیت بسیار خوبی را برای برطرف کردن مشکلات استان فراهم کرده و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که از وزیر بهداشت تقاضا داریم کمبود امکانات و تخت‌های بیمارستان برای پذیرش بیماران را مورد توجه قرار دهند، افزود: با توجه به نیروی انسانی بسیار خوب و فعال، قزوین می‌تواند در یکی از حوزه‌های تخصصی پایلوت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که کسانی که گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌کنند، اقامه کنندگان واقعی نماز هستند، افزود: وزیر بهداشت حقیقتاً در این امر تلاش کرده و باید قدردان زحمات ایشان باشیم.

وضعیت بد استان قزوین نسبت به همسایگان خود در حوزه بهداشت

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: متأسفانه با وجود این‌که فکر می‌کردم استان قزوین به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت وضعیت خوبی دارد، اما این استان با مشکلات بسیار زیادی از جمله کمبود تخت بیمارستانی مواجه است.

وی تصریح کرد: استان‌های همسایه قزوین به مراتب وضعیت بهتری دارند و بیشتر زیرساخت‌های بهداشتی استان قزوین مربوط به پیش از انقلاب است و استان قزوین 50 درصد کمتر از متوسط کشوری، تخت بیمارستان دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر باید در این حوزه فعال شوند، افزود: اگر امروز به فکر برطرف کردن مشکلات نباشیم، همانند آلودگی امروز شهر تهران دچار چالش و مشکلات عدیده خواهیم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده و این تلاش‌ها منجر به کاهش هزینه‌های درمان شده است و بار زیادی را از دوش سایر دستگاه‌ها برداشته است.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در این دیدر  با بیان این‌که با وزیر بهداشت از بیمارستان‌ها بازدیدی به عمل آوردیم گفت: مشکلات اساسی استان در حوزه کمبود تخت بیمارستانی است و نیازمند ساخت فضاهای جدید هستیم.

وی گفت: استان قزوین نیازمند 1000 تخت بیمارستان است و امیدواریم با همراهی مسئولان این مشکل برطرف شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha