سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زمانی علمای یمن

حوزه/ یکی از بزرگترین تفاسیرقرآن کریم در جهان اسلام در حال حاضر توسط آیت الله العظمی جوادی آملی در دست نگارش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  محمد حسن زمانی پیش از ظهر امروز در نشست با گروهی از علمای یمن که در دفتر  مدیر حوزه های علمیه در قم برگزاز شد، گفت: ملت ایران دوست دار شما هستند.

وی افزود: حوزه علمیه دانشگاه اسلامی غیر دولتی است و تمام رجال دینی  از مراجع عظام و حتی رهبران ایران از جمله امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خامنه ای از این حوزه هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: بیش از 100 هزار طلبه و استاد در این حوزه علمیه تدریس و تحصیل می کنند؛ در کنار این مرکز، طلاب  بیش از 90 کشور جهان در جامعه المصطفی العالمیه و در موضوعات مختلف علوم اسلامی تحصیل می کنند.

وی گفت: طلاب در حوزه علمیه قم و  جامعه المصطفی در رشته هایی چون، احکام و قرآن و حدیث و فقه و اخلاق و ... تحصیل می کنند و از بزرگترین تولید کنندگان علوم دینی در جهان به شمار می روند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی و تاکید آیت الله العظمی خامنه ای، جمهوری اسلامی نسبت به توسعه فعالیت های علمی در حوزه های علمیه  گسترش خاصی پیدا کرد و امروزه وسعت علمی این حوزه و تولیدات فاخر آن در جهان اسلام یک الگو است.

وی گفت: پس از اینکه حوزه های علمیه در ایران و طی بیش از 30 سال پیش رشد کرد، رشته های گسترده ای ایجاد شد و مراکز تخصصی علوم اسلامی و انسانی ایجاد شد که از مهمترین نوآوری های آنها، می توان به فعالیت در زمینه های تخصصی علوم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهارکرد: مشی و روش حوزه علمیه شیعه بر این مطلب استوار است که بتواند والاترین مبانی و معارف دین را که  قرآن کریم تبیان کل شی است و سنت پیامبر (ص)و احادیث بزرگان دین را استخراج کند، زیرا با این منابع عظیم می توان برنامه زندگی بشر را در هر دوره ای تنظیم کرد.

معاون بین الملل حوزه بیان کرد: نظام اسلامی و سیاسی و نظام حکومتی و تربیتی و علم نفس و علوم اجتماعی و... را می توان از قرآن و سنت برگرفت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهارکرد: حوزه علمیه قم در این زمینه تلاش می کنند که مفسران بزرگ جهان اسلام را در بدنه خود تربیت کند و به همین ترتیب در سالهای اخیر تلاش گسترده ای در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی و تفسیری در این حوزه انجام شده است و امروزه یکی از بزرگترین تفاسیر جهان اسلام در حال حاضر توسط یکی از مراجع بزرگ این حوزه آیت الله العظمی جوادی آملی در دست نگارش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha