جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: قربانی کردن و کشتن هم کیش، آن هم با استفاده از دین و واژه های مقدسی مانند "الله اکبر" و "لااله الاالله" نشان می دهد که خط مرزی دین تغییر و دشمن نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام، امروز در نشست علمای شیعه و سنی و چهره های تقریبی مناطق تلفیقی خراسان رضوی، در مشهد، عالمان دین را مرزداران و وارثان انبیای الهی خواند و ابراز داشت: با این توصیف، مرزبانان باید خطوط مرزی را بشناسند و به جامعه معرفی کنند، زیرا اگر مردم مرزها را نشناسند، زمینه نفوذ پیش می آید.

وی با بیان این مطلب که «قولوا لا اله الاالله تفلحوا» مرز دین است و «ولایت» مرزدار آن محسوب می شود، گفت: علما باید دین را به جامعه معرفی کنند و طاغوت را به مردم بشناسند تا مرز دین مشخص شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: قربانی کردن و کشتن هم کیش، آن هم با استفاده از دین و واژه های مقدسی مانند "الله اکبر" و "لااله الاالله" نشان می دهد که خط مرزی دین تغییر و دشمن نفوذ کرده است.

وی با اشاره به وجود سه ضلع "اسلام و ایمان"، "وحدت" و "رهبری" در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی(ره)، به تعبیر شهید مطهری به مردم ایمان داشت و توده های بزرگ مردم را هدایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام تاکید کرد: اگر امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، جامعه متدین باورمند به رهبری با اعتقاد و ایمانی که نیروی شهادت طلب از خود گذشته مقاوم و صابر می سازد، حضور نداشت، این انقلاب نبود.

دبیرشورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بیان این که دشمن در زمینه طراحی نقشه برای تخریب انقلاب اسلامی، تا امروز در هر سه ضلع دین، وحدت و رهبری، به طور مرتب علیه جمهوری اسلامی فعالیت کرده است، گفت: ممکن است در دورن جامعه به علت احساس امنیت و فضای آرام آن دچار غفلت شده و بشویم، اما بدانیم که دشمن بیدار است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام خاطر نشان کرد: قرآن، ضمن تاکید بر غافل نبودن از سرمایه های خود، به بیداری دشمن هشدار می دهد و می فرماید که این امنیت جامعه ممکن است شما را دچار سستی و رخوت کند، ولی دشمن منتظر این لحظه می باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، از بین بردن ضلع دوم انقلاب یعنی امت یکپارچه را از دیگر زمینه های نفوذ دشمن دانست و اظهار داشت: اینکه مردم ایران با همه گرایش ها و گویش ها در مناطق مختلف جغرافیایی، در قالب یک امت واحده در کنار همدیگر هستند و عملکرد مشترکی دارند، مشت محکمی بر سینه دشمن محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دیدگاه های خود را می توان در مجامع علمی براساس منطق و مستندات بیان کرد بر اهمیت توجه به وحدت و با هم بودن تاکید کرد، اظهار داشت: طبق نظر دین، اختلاف و تفاوت در دین پذیرفته است، ولی نزاع، با توجه به دستور قرآن کریم، منع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام تصریح کرد: برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید همگان گوش به فرمان رهبری باشند، زیرا اگر هر نافرمانی مدنی و غیرمدنی ایجاد شود، زمینه نفوذ و ورود دشمن را با دست خودمان آماده کرده ایم.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان با بیان این که نباید به عناصر افراطی شیعه و سنی مجال داد، افزود: تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی فقط به تفرقه افکنی در بین امت اسلامی می اندیشند، لذا علمای شیعه و سنی باید مراقب توطئه ها باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha