جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 طایفه ای وهابی ها علیه عمان

حوزه/ اظهارات ضاحل خلفان جانشین فرمانده پلیس امارت در مورد متهم ساختن ایران به تلاش برای تسلط بر عمان و شیعه کردن اباضی های این کشور، واکنش مردم عمان را در پی داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از پایگاه المسله عراق، ضاحی خلفان جانشین فرمانده نیروهای پلیس دبی که از نزدیکان ولی عهد ابوظبی نیز می باشد در راستای نشر اندیشه وهابی که مذاهب دیگر را تکفیر می کنند، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از طریق مذهب اباضی به عمان نفوذ کند و بر این کشور مسلط شود.

همزمان با این اظهارات سایر کشورهای خلیج فارس نیز که فکر وهابی دارند حملات رسانه ای و سیاسی خود را علیه مذهب اباضی آغاز کرده اند.

اما سخنان خلفان موجب ناراحتی خشم مردم عمان شد و  این سخنان را نقض استقلال عمان و دخالت در امور کشور خود دانستند و ضمن حمله به خلفان در فضای مجازی از او خواسته اند در امور داخلی عمان دخالت نکند و بر این باورند که این سخنان او از جای دیگری ناشی می شود.

بخشی از اظهارنظرهای کاربران عمانی نسبت به سخنان خلفان:

پادشاهی عمان حامی صلح و وحدت کشورهای اسلامی است و این گونه نیست که ایران بخواهد اباضی ها را شیعه کند، اما ما نیز به تمام مذاهب احترام می گذاریم و همه مسلمانان را برابر می دانیم.

کاربر دیگری گفته: سیاست خارجی عمان بر اساس ملاک های طایفه ای و مذهبی اداره نمی شود، بلکه بر اساس مبانی اقتصادی و جغرافیای سیاسی اداره می شود. رابطه ما با ایران نیز رابطه ای استراتژیک است و عمان یک کشور است نه یک مذهب و مردم عمان نیز مردمی زیرک هستند و از میراث سیاسی بزرگی بهره مند هستند که به آنها در تعامل با کشورها به ویژه ایران کمک می کند.

برخی از کاربران نیز از خلفان خواسته اند در امور داخلی عمان دخالت نکند و به امور کشور خودش توجه داشته باشد.

ولد الزیب در این زمینه نوشته: اگر به نظر شما اقدامات ایران منفی است، مشکل از عقل شما است که کارآیی خود را از دست داده. ما مردم عمان نگرش مثبتی به این مساله داریم و آینده زیبایی پیش روی ما قرار دارد.

محمد الهنائی نیز نوشت: خدا تو را هدایت کند ای خلفان، ما طایفه ای نیستیم و این منطق شما را نمی شناسیم. ما مردمی هستیم که اهل صلح هستیم و روابط ما با ایران به هزاران سال پیش بر می گردد.

فؤاد جعبر کاربر دیگر عمانی نوشت: البته شنیدن این سخنان از مسئولان اماراتی طبیعی است به ویژه از جنایتکاری مانند ضاحی خلفان که حامی کودتای مصر و تونس است. امارات می خواهد خودش کنترل عمان و حتی عربستان را در دست داشته باشد و از این رو دوست دارد روابط کشورها را بر هم بزند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha