جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی گیلانی

حوزه/ در دانشگاه سوربن هم اکنون مباحث فقهی قم و نجف ارائه می شود و حتی در مورد مکتب تفکیک به عنوان رساله دکتری فعال است و بسیاری از مراکز علمی به دنبال این هستند که گفتمان و اندیشه شیعه را به صورت جزیی دنبال کنند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی گیلانی شامگاه روز گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای گیلانی حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضیه برگزارشد، به نقش عالمان دین اشاره کرد و گفت: این طور نیست که امت وسط  ،همه مسلمانان را در بر بگیرد، بلکه آنها  کسانی اند که در جامعه  نقش وساطت  را به عهده دارند و دین را به درستی به جامعه منتقل می کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش روحانیت و علما در ترویج دین و ارزش های اسلام ناب بسیار مهم است، بیان داشت: عالمان دین باید به صورت جامع به همه ابعاد اسلام بپردازند و همانند پیامبر اکرم (ص)الگو باشند.

وی با بیان اینکه الگو بودن نیازمند به بعضی ابزار و پیش زمینه مناسب  دارد، اظهار داشت: اینکه انسان بخواهد نقش الگویی داشته باشد باید جامع بین علم و عمل باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی عنوان کرد:  دینداری بعداز دین باوری و دین شناسی است و این نقش را علما می توانند احیاء کنند و این امر می طلبد به درستی در دین تفقه کنند و در همه حوزه ها جامعیت علمی و عملی داشته باشند و مردم هم این مسئله را از روحانیت اصیل انتظار دارند.

عضو خبرگان رهبری گفت: رابطه بین عالم دینی و مردم  در حقیقت رابطه امت و امام است و امام راحل شخصیتی بسیار برجسته ای در انقلاب بودند و اعتقاد خاصی به دگرگونی نرم افزاری و سخت افزاری داشتند و معتقد بودند بر اساس اسلام می شود حکومت کرد.

وی افزود:  تبیین عمیق از عقلانیت و عدالت در اسلام و حکومت داری از منظر اسلام از جمله موضوعات مهمی است که باید به عنوان شاخصه اسلام بهن آن پرداخته شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که در این دنیای پیچیده قرار داریم و جبهه استعمار از شیوه استعمار فرانو و از واژهای مانند آزادی انسان و حقوق بشر را برای فریب دادن جوانان استفاده می کند،  افزود: در حال حاضر 4 هزار فرقه  معنوی در دنیا موجود است و از این عناوین برای فریب جوانان که ظرفیت بسیار بالای برای معنویت دارند بهره می برند. 

وی با تاکید بر اینکه تنها  باید بر اساس اسلام ناب و فقه جعفری  قانون ارائه شود  و بر اساس آن حکومت کرد، عنوان کرد:  در اسلام قرائت های زیادی صورت گرفته و الان دنیا قرائت آنها را می بیند و مشاهده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: اسلام با داشتن خصوصیاتی چون عقلانیت و معنویت و آزادی دستاوردهای مهمی داشته که از جمله آن دهه فجر و انتخابات است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ افزود: در آلمان و انگلستان2700  مرکز اسلامی استقرار  دارند، فرانسه10 درصد و هلند 1میلیون مسلمان دارد و شوراهای اسلامی برقرار شده و همه این ها دستاورد انقلاب و اسلام است.

 عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: در دانشگاه سوربن هم اکنون مباحث فقهی قم و نجف ارائه می شود و حتی در مورد مکتب تفکیک به عنوان رساله دکتری فعال است و بسیاری از مراکز علمی  به دنبال این هستند که گفتمان و اندیشه شیعه را به صورت جزیی دنبال کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ ابراز داشت: در حال حاضر بعضی افراد نسبت به غرب دارای تفکر منفی گرایی و مثبت گرایی شدند و اسلام لیبرال را نمایندگی می کنند و یک دلیل آن این است که بعضی افراد هر طوری می خواهند اسلام را تفسیر و معنا می کنند و با ترویج  این اندیشه جوانان اروپایی لائیک مذهب شدند و این گروه در واقع هیچ چیز را قبول ندارد و دلیل دیگر هم این است که مسیحیت نتوانسته پاسخ گو باشد.

عظمت شیعه به عقلاینت است

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی  ابراز داشت: باید در آینده کلنیک هایی برای احیاء هویت اسلامی تاسیس شود؛ عظمت شیعه به عقلاینت است و  در حال حاضر هر کسی فرهنگ جهانی داشته باشد او برنده جهانی است و باید دنیا را در کنار شریعت فتح کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: فاصله گرفتن از شریعت یعنی دور شدن از اسلام و این مسئله ای  است که صهیونیست ها با سرمایه عربستان درحال اداره آن هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر جامعه اسلامی از نوعی اسلام افراطی به سردمداری  اسرائیل و عربستان و غرب و با بازیگری گروهای ترویستی و تکفیری رنج می برد گفت: جامعه اسلامی سخت نیازمند به مصلح دینی است و باید این گونه باشد.

وی بیان داشت: باید با ادبیات بین المللی اسلام را در موضوعات مختلف به جهانیان معرفی کرد و این ادبیات هم سخت مورد نیاز است.

انتهای پیام:۴۰/۳۱۳

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha