جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 371807
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
سید سیف الله موسوی- حوزه گیلان غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب از آغاز زمان پذیرش طلبه برای تحصیل در این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام سید سیف الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کريم گروهي از مؤمنين را به تفقه در دين و هجرت به سوي مردم جهت تبشير و انذار ترغيب فرموده و همواره حوزه هاي علميه در طول تاريخ اين وظيفه سنگين را به عهده داشته اند.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه زمان تحصیل در حوزه های علمیه طولانی شده است عنوان داشت: با پيشرفت و گستردگي علوم حوزوي در دهه هاي اخير، زمان تحصيل طولاني شده، لذا علوم مورد نیاز عرصه تبلیغ در حد لازم ارائه نمی گردد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: بسياري از مناطق از کمبود روحاني که بتواند ضروريات و مسايل اوليه اسلام را بيان کند، رنج مي برند و خالي بودن سنگرهاي مساجد ضررهاي جبران ناپذيري به فرهنگ ديني مردم به خصوص نسل جوان وارد کرده و زمينه ساز هجوم فرهنگ بيگانه شده است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب و نیروهای انقلابی در راستای حفظ اسلام و انقلاب و ترویج آموزه های قرآن بیان داشت: از آن جا که ضرورت تربیت نیروهایی کارآمد و متناسب با نیازها احساس گردید تا با آموزش هايي کاملأ کاربردي نيروهايي متناسب با نیازهای اجتماعی تربیت و مساجد و مناطق نیازمند پشتیبانی شوند در نتیجه حوزه های علمیه سفیران هدایت به لطف پروردگار و عنایت حضرت ولی عصر (عج) و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه الله ومصوبه 188 شورای عالی حوزه های علمیه در این راستا تشکیل گردیده است .

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: تحصیل علوم و معارف اسلامی  مقدمه تبلیغ و انذار مردم است، همانطور که تحصیل یک تکلیف است، تبلیغ و ترویج معارف اسلامی نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با تشریح طرح دوره آموزشی سفیران هدایت ابراز داشت: در این طرح در زمان محدود نیروهایی انقلابی به واسطه فراگیری آموزه های دینی تربیت شده و آماده حضور در مناطق محروم شده و پاسخگوی شبهات دینی و شرعی، برپایی نماز جماعت، تبلیغ چهره به چهره، فعال ساختن مساجد هستند حتی با حضور در مدارس آموزش و پرورش به تدریس کتب قرآن، دینی و عربی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام موسوی با تشریح اهداف طرح سفیران هدایت عنوان داشت: تربیت مبلغان جهت نشر احکام و معارف اسلام در سطح جامعه چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور یکی از مهم ترین برنامه های سفیران هدایت است.

وی با اشاره توانایی و ظرفیت بالای سفیران هدایت اظهار داشت: مدیریت مساجد و ترغیب مردم به حضور در مساجد جهت برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسمات مذهبی و اعیاد، سخنرانی ها و منابر، بیان مسائل شرعی، موعظه و تبلیغ با توجه به نیازهای منطقه ای، توانایی اداره کلاس های دینی، قرآن و عربی مدارس آموزش و پرورش، راهنمایی و هدایت جوانان در امور دینی، سیاسی و اجتماعی و موارد متعدد دیگر گوشه ای از برنامه ها و مأموریت سفیران هدایت است.

وی در پایان با اشاره به آغاز زمان ثبت نام متقاضی ورودب ه حوزه، یادآور شد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در طرح «سفیران هدایت» به مدرسه علمیه سفیران هدایت مطلع الفجر شهرستان گیلان غرب مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha