جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ، پایگاه حوزه نت وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ۱۴۸۹ مطلب خواندنی را در خصوص سیره علمی و عملی بنیانگذار جمهوری اسلامی را در فضای مجازی منتشر کرد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، هدف از نشر این دانشنامه را اشاعه فرامین، منّویات، توصیه ها و به طور جامع نشر سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) در فضای مجازی عنوان کرد.

حجت الاسلام سیدحسن رحمانی، تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه را از اهداف دیگر  نشر این دانشنامه برشمرد و اظهارداشت: این دانشنامه در 20 موضوع اصلی برگرفته از گزیده کتب و مقالات، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی، بریده جراید و مجلات می باشد.

وی با اشاره به موضوعات این دانشنامه غنی افزود:«امام، زندگینامه و خانواده»، «ویژگیهای فردی و رفتاری»، «مقام علمی»،« امام؛ حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی»، «امام؛ ولایت فقیه و مرجعیت»، «امام و سیاست»، «امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای» از جمله این موضوعات می باشند.

وی «اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام»، «امام و مردم» و «امام و زنان» را از موضوعات دیگر این دانشنامه دانست و ادامه داد: علاقه مندان با مراجعه به این دانشنامه می توانند مطالب دیگری از جمله؛ «امام؛ هنر و فرهنگ»، «امام؛ وحدت ملی و انسجام اسلامی»، «وصیت نامه امام»، «امام از منظر دیگران» و«کتاب، پایان نامه و کتابشناسی امام(ره)» را مورد مطالعه قرار دهند.

حجت الاسلام رحمانی، تولید این دانشنامه را سعی و تلاش پژوهشگران پایگاه حوزه نت دانست و بیان داشت: «امام، تفسیر و حدیث»، «امام، فقه و اصول»، «امام(ره)، فلسفه، عرفان و اخلاق»، «حالات معنوی امام» و... از جمله دیگر عناوین دانشنامه امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر از مطالب ارزشمند این دانشنامه علمی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/fa/Subjects/8212

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha