پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی،در دومین جلسه مجمع نمایندگان طلاب و روحانیون مبلغ شهرستان کرمانشاه

حوزه/ به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدت های امام (ره) و تلاش و خدمتگزاری مسئولان حوزوی، بیش از ۱۰۰۰ طلبه در مدارس علمیه استان کرمانشاه در حال تحصیل علوم حوزوی می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی،در دومین جلسه مجمع نمایندگان طلاب و روحانیون مبلغ شهرستان کرمانشاه با تبریک دهه فجر، نقش طلاب و روحانیون را در پیروزی انقلاب و پیروی از آرمان های امام راحل بسیار مهم خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی بی نام امام  خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: امام بزرگوار با مجاهدت های خود و تأسی از مکتب امامان معصوم(ع)، موجی خروشان و آتشفشانی عظیم را  شکل داد که منجر به ثمر نشستن انقلاب اسلامی گردید.

وی در ادامه جذب بیش از 1000 طلبه در حوزه علمیه استان کرمانشاه را از افتخارات این استان دانست و عنوان داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدت های امام خمینی (ره) و تلاش و خدمتگزاری مسئولان حوزوی بیش از 1000 طلبه در مدارس علمیه استان کرمانشاه  جذب و در حال تحصیل علوم حوزوی می باشند که امید است با گذراندن دوره های تحصیلی و آموزشی و با رشد و ترقی در تمامی عرصه ها بتوانند در مسیر خطیر تبلیغ و تبیین دین اسلام گام های استواری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خطاب به نمایندگان مجمع طلاب و مبلغان، خاطر نشان کرد: حفظ وحدت و همدلی، اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و تقویت اخلاص و تقوا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش مجدانه در راستای ارتباط با طلاب داشته باشید، چرا که این ارتباط آثار و برکات فراوانی نه تنها برای طلاب، بلکه برای جامعه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای برنامه های منسجم تهذیبی برای طلاب و خانواده های روحانیون، عدم ورود به کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی اشخاص، بیان شاخصه های کاندیدای اصلح در ایام انتخابات توسط روحانیون، در دستور کار مجمع نمایندگان و مبلغان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان و مبلغان مجمع در وهله اول یاری دهنده نماینده ولی فقیه در استان و سپس مدیریت حوزه علمیه می باشند و باید در چارچوب قانون به مسائل و مشکلات طلاب رسیدگی کنند و با برگزاری جلسات و همفکری و همدلی، مشکلات و موانع موجود بر سر راه طلاب را بر طرف نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با اشاره به سه مقوله آموزشی، معیشتی و اشتغال طلاب، بیان داشت: در خصوص آموزش و تهذیب طلاب از برگزاری برنامه های اینچنینی حمایت خود را اعلام می کنیم،  ولذا نمایندگان مجمع طلاب باید با مرکز خدمات و اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای رفع مشکلات معیشتی طلاب تعامل و ارتباطی عمیق داشته باشند .

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در خصوص اشتغال طلاب واجد شرایط، بیان داشت: تمام تلاش خود را برای اشتغال طلاب چه در سازمان تبلیغات اسلامی و چه سازمان های مرتبط با حوزه  و همچنین در طرح های هجرت به کار می بریم تا طلاب علاوه بر اشتغال و تأمین نیازهای معیشتی خود، انوار الهی را در سازمان ها و مراکز مربوطه ترویج و تبیین نمایند و دیگران نیز از برکات اسلام ناب محمدی بهره مند گردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha