جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید سیف الله موسوی- حوزه گیلان غرب

حوزه/ شورای نگهبان تا امروز به توصیه امام راحل عمل کرده وبا توجه به هجمه های فراوان تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگرفته و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی جلوگیری کرده اند.

حجت الاسلام سید سیف الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تبریک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه ایام الله فجر و فرارسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان داشت: خوشبختانه همواره حضور پرشور مردم در انتخابات و همدلی و اخوت میان ملت ایران دشمنان را به شدت مأیوس و ناامید کرده است.

مدیر مدرسه مطلع الفجر شهرستان گیلان غرب با بیان اینکه دشمنان درصدد نفوذ به مجلس خبرگان رهبری و تضعیف آن با نیروهای ضد انقلابی داخلی و خارجی می باشند، بیان داشت:: خوشبختانه ملت ایران با بصیرت و آگاهی خود سدی مستحکم در برابر هجمه های دشمنان ایجاد کرده اند.

وی در ادامه  به تلاش دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن شورای نگهبان اشاره  و خاطر نشان کرد: امام راحل همواره صیانت از شورای نگهبان را مورد تأکید قرار داده و همچنین در برابر امواج تهمت ها و تخریب ها از شورای نگهبان دفاع می کرد چرا که تضعیف این شورا را بر خلاف مصالح کشور می دانست و در نتیجه همواره به اعضای این شورا نکات و مسائلی را توصیه می کرد.

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: خوشبختانه اعضای شورای نگهبان تا امروز به توصیه امام راحل عمل کرده وبا توجه به هجمه های فراوان تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگرفته و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی جلوگیری کرده اند.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه تضعیف فقهای شورای نگهبان را امری خطرناک دانست و ابراز داشت: با توجه به حمایت همیشگی امام راحل از شورای نگهبان هیچ کس حق اهانت و تضعیف شورای نگهبان را ندارد.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلان وظیفه همگان را حمایت از شورای نگهبان دانست و عنوان داشت: تخریب و تضعیف این نهاد انقلابی و قانونی خلاف منافع ملی و مصالح اسلامی بوده چرا که شورای نگهبان یک نهاد صیانتی و نظارتی است و آسیب دیدن این شورا می تواند خسارت های سنگینی برای انقلاب به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: شوراى نگهبان در فرايند انجام كارهايش، ممكن است مانند هر مجموعه اى ديگر در مواردى دچار نوعى اشتباه شود و سابقه نشان داده است که اين موارد با پيگيرى از مجارى قانون قابل اصلاح است و به عنوان مثال در هر دوره پس از اعتراض عده ای از رد صلاحیت شدگان یا کسانی که صلاحیت آن ها احراز نشده است، شورای نگهبان با بررسی اسناد و مدارک نمایندگان تغییر نظر می دهد.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: بنابراين، نبايد شوراى نگهبان را به دلايل سياسى، يك جناح تلقى كرد و بر اين اساس، حمايت از يك نهاد قانونى را حمايت از يك جناح سياسى به شمار آورد.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب بیان داشت: بدون ترديد مهم ترين ابزار قانونى و ساختارى دستگاه نظارتى، شوراى نگهبان است كه موظف است در برابر نفوذ جريان هاى انحرافى و بيگانه از ملت و در برابر دشمنان اين سرزمين ايستادگى كند و بر همه دلسوزان نظام اسلامى و آن هايى كه منافع ملى را بر ملاحظات جناحى  ترجيح مى دهند، فرض است كه از شوراى نگهبان بر ايستادگى بر اصول شرعى و عمل به مر قانون، تأكيد و حمايت كنند.

حجت الاسلام موسوی در پایان اظهار داشت: در عين حال معتقديم احتمال خطا در مراحل بررسى صلاحيت ها در هيأت هاى اجرايى، هيأت هاى نظارتى و هم شوراى نگهبان وجود دارد كه قانون براى اين احتمال خطا نيز مسيرهايى را پيش بينى كرده است و هيچگاه اجازه نداده اين اعتراضات به ابزار تسويه حساب هاى سياسى و يا بسترسازى براى آشوب و ناامنى هاى احتمالى باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha