چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسوی استاد حوزه کرمانشاه

حوزه/ استاد حوزه کرمانشاه گفت: متأسفانه آنچه قشر جوان را رنج می دهد و مانعی مهم در امر ازدواج است، آداب و رسوم بی ریشه جامعه می باشد که نوعاً مورد پذیرش اسلام نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از کرمانشاه، جلسه اخلاق طلب مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با محوریت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر با حضور خانواده های شاهد و ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی، در این مراسم، اولویت های اسلامی ازدواج را به عنوان عامل مهم حفظ دین معرفی کرد و اظهار داشت: دین اسلام همواره انسان ها را به امر ازدواج تشویق کرده و هیچ کانونی نزد خداوند متعال محبوب تر از ازدواج نیست.

مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: دو رکعت نماز که انسان متأهل بخواند ثوابش بیشتر از هفتاد رکعت نمازی است که انسان مجرد بخواند لذا ارزش و جایگاه ازدواج به حدی است که به واسطه این مهم، انسان رشد یافته و به سعادت و کمال می رسد.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) ابراز داشت: ازدواج کنید و مجردان را همسر دهید چرا که بخت بلند مسلمانان با ازدواج صورت می گیرد، قطعأ هر انسانی با ازدواج دو سوم دین خود را از شر شیطان محفوظ می دارد.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص عده ای که فقر را بهانه ازدواج می دانند اذعان داشت: ازدواج نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند بوده و حتی تنگدستان و فقرا چنانچه به این فریضه آسمانی عمل کنند علاوه بر اینکه دین خود را کامل می کنند بلکه از فضل خداوند متعال بی نیاز می شوند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید موانع موجود بر سر راه جوانان در باب ازدواج حذف گردد عنوان داشت: توکل بر خدای سبحان، حذف تشریفات و مهریه های سنگین، سبک ازدواج اسلامی را ترویج می دهد و جوانان را در این مهم یاری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه آنچه قشر جوان را رنج و آزار می دهد آداب و رسوم بی ریشه جامعه است که نوعاً مورد پذیرش اسلام نیست و عواملی همچون جهیزیه های تشریفاتی، چشم و هم چشمی و آمال و آرزوهای بی جا را در زندگی رواج خواهد داد و آسیب های فراوانی را در زندگی ایجاد خواهد کرد.

مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب خواستار الگوگیری از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) شد و بیان داشت: والدین نسبت به حذف تشریفات اهتمام ویژه داشته باشند و سیره و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام را سرلوحه و الگو قرار دهند قطعأ این مهم برکات فراوانی در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: اسلام در پیمان ازدواج هدیه ای ارزشمند برای زن به عنوان مهریه بر مرد مقرر کرده است که این هدیه نشانه محبت و تقدیر است و حتی قرآن کریم نیز از آن به عنوان صداق یاد کرده است اما به این نکته باید توجه کرد که اسلام مهریه سبک را از اسباب مبارکی زن دانسته و هر کس که این سنت انبیاء الهی را ترویج دهد قطعأ از زنجیرهای آتش دوزخ در امان خواهد ماند.

حجت الاسلام موسوی گفت: در فرهنگ قرآن، هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد، نیل به کمال انسانی و تقرب به ذات حق است و این بدست نمی‌آید مگر از طریق انتخاب درست ودر لوای سنتی که منبعث و منشعب از فرهنگ ناب اسلامی و الهی و در پرتو معنویت باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: بهترین بازگشت به سنت نبوی و اعتقاد راسخ به کلام ائمه اطهار علیهم السلام رعایت معیارهایی همچون ایمان به خدا و دینداری، اخلاق حسنه، هم سطح بودن زوجین، اصالت و شرافت خانوادگی، سلامت روح و جسم و عفت و پاکدامنی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha