جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید داخلی

حوزه/ عضو گروه فقه اقتصادی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث رونق تولید ملی می شود ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا سرآبادانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در این راستا نخبگان و رسانه های جمعی نقش اصلی را عهده دار هستند، چرا که در اجتماع به عنوان گروه های مرجع و ترویج دهنده فرهنگ به شمار می روند و از این رو باید نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: البته از آن سو تولیدکنندگان و طراحان داخلی نیز باید با افزایش کیفیت محصولات خود و جذابیت های ظاهری، کاری کنند که ناخودآگاه هر ایرانی علاقه مند به خرید و مصرف کالای وطنی داشته باشد تا این که بخواهد با خرید کالای خارجی ، ارز مملکت را به جیب کمپانی های شرقی و غربی بریزد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به این که رکود فعلی حاکم بر کشور مشکل ساختاری در اقتصاد ماست، گفت: برای حل این مشکل باید به صورت مبنایی و زیرساختی وارد شد و هم مجلس و دولت و دیگر نهادها و شخصیت های تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام در این عرصه با همدلی و همزبانی به فکر چاره جویی باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که می بایست از حیث زیرساختی و نیز به خصوص تقویت پایه های اقتصاد ملی کارها را سامان داد و ضمن جلوگیری واردات غیرضروری ، زمینه ها و بسترهای تقویت صادرات را فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha