پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام معتمدی_رئیس کانون های فرهنگی  وهنری مساجد استان اصفهان

حوزه رئیس کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان اصفهان گفت: محور برنامه های فرهنگی مساجد در نوروز باید تقویت باورهای دینی، توجه به صله رحم و تبیین نگاه اسلام نسبت به این موضوع باشد

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»دراصفهان  اظهارکرد: بسیاری از مردم علاقه مند حضور در اماکن مقدس دینی مانند مساجد برای تحویل سال هستند که برنامه ریزی توسط متولیان مراکز فرهنگی مساجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص تحویل سال انجام شده بود.

وی افزود: قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی و شعرسرایی، شعر خوانی از جمله برنامه های تحویل سال در مساجد دانست که این موضوع یک فعالیت فرهنگی و متناسب با کارکرد مساجد است که اهالی هر مسجدی سال تحویل در کنارهمدیگر هستند.

رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی، سفره هفت سین، سبزه ها، کتابخوانی از جمله برنامه های سال نو است که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود

این محقق حوزوی، محور برنامه های فرهنگی را تقویت باورهای دینی، توجه به صله رحم و تبیین نگاه اسلام نسبت به موضوع صله رحم اعلام کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی در ایام نوروز بسیار مناسب است زیرا مردم فراغت و فرصت برای شرکت در این مسابقات و کسب دانایی را دارند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: اهدا کتاب به اعضای کانون های مساجد به عنوان هدیه بستری برای گسترش فرهنگ کتابخوانی از برنامه های کانون های مساجد است که هدف از این برنامه افزایش آکاهی عمومی می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کند، تصریح کرد: گرامیداشت مناسبت ها، افزایش آگاهی عمومی، ترویج فرهنگ دینی واسلامی و انقلابی از برنامه های این مراکز مهم فرهنگی هنری است.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha