شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره آموزشی مقامات قرآنی ویژه طلاب نجف

حوزه / نخستین دوره آموزش مقامات و دستگاه های قرآنی ویژه طلاب حوزه علمیه نجف در آستان مقدس علوی آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به همت واحد آموزش قرآن وابسته به دارالقرآن آستان مقدس علوی، نخستین دوره آموزش مقامات و دستگاه های قرآنی ویژه طلاب حوزه نجف اشرف آغاز شد.

این دوره تحت نظارت یک استاد متخصص حوزه علمیه انجام می شود و اولین باری است که اینگونه دوره ها برگزار می شود.

 مراسم افتتاحیه این دوره که در مسجد خضراء در داخل صحن علوی برگزار شد، شاهد حضور ده ها طلبه علوم دینی بود. این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس شیخ مصطفی طابوق رئیس بخش امور دینی آستان علوی به حضار خوش آمد گفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به نقش مهمی که آستان مقدس علوی در زمینه های دینی و فرهنگی مختلف به ویژه در زمینه فعالیت‌های قرآن دارد، بارزترین فعالیت هایی که در این زمینه صورت گرفته را تشریح کرد.

آغازی بر فعالیت های متنوع قرآنی برای طلاب نجف

ابوطابوق در سخنرانی خود تاکید کرد: این دوره که دارالقرآن الکریم برگزار کننده‌ی آن است، نقطه‌ی شروع برنامه ها و فعالیت های قرآنی متنوع برای طلاب علوم دینی در حوزه علمیه نجف اشرف خواهد بود.

شیخ مهدی بیاتی از مسؤولان برگزاری دوره هم گفت: در این دوره نزدیک 50 طلبه از حوزه علمیه نجف اشرف شرکت می کنند و به مدت یک ماه و چهار روز در هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این دوره شامل سخنرانی های نظری و علمی در شناخت مقامات و اصول اساسی مربوط به مراقبت از صوت و بیان مهم ترین اصولی که قاری باید در ادای خود بر آن تاکید کند، می باشد. در این دوره از طلاب شرکت کننده امتحان گرفته می شود و بعد از اعلام نتایج دارالقرآن الکریم آستان مقدس علوی به پذیرفته شدگان مدرک حضور در دوره را اعطا می کند.

بیاتی افزود: این اولین دوره بود و دوره های متمرکزتر و عمیق تری نیز برگزار خواهد شد و هدف از این اقدامات ایجاد نسلی نو از قاریان از میان طلاب علوم دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha