پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین گفت: امروز باید فرهنگ کار و روحیه جهادی در کشور نهادینه شده و مردم و مسئولان به این فرهنگ پایبند باشند.

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه اظهار داشت: واژه مقاومت بدون وجود دشمن متصور نبوده و بی معناست زیرا ایستادگی زمانی معنا پیدا می کند که دشمنی کشور را مورد تحریم و تهدید قرار دهد و در این صورت واژه مقاومت معنا پیدا می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت اثرگذار در سطح منطقه و در مواردی در سطح جهان تبدیل شده است و دشمنان مختلفی همچون صهیونیست ها و وهابیت قصد دارند با در دست گیری اقتصاد منطقه، به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند زیرا دشمن احساس کرده که کشور و ملت ما از تحریم ضربه می بینند.

وی بیان داشت: در مقابل این اقدام دشمنان، رهبر معظم انقلاب راه مقابله با تحریم را ایستادگی و بکارگیری اقتصاد مقاومتی توصیف می کنند و ملت ایران را به مقاومت فرا می خوانند.

حجت الاسلام قدمی عنوان داشت: مقاومت همواره در دین اسلام وجود داشته و به عنوان مثال می توان به تحریم پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام اشاره کرد که پیامبر و یارانش را به شعب ابی طالب فرستادند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین یکی از راه های مقابله با تحریم های دشمنان را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: اولین، اصلی ترین و با اهمیت ترین رکن اقتصاد مقاومتی این باور است که ما تمام امکانات را داریم و باید بر دارایی های خود تکیه کنیم، کشور ایران از دو دریا، چندین رودخانه، معادن، نفت و گاز که در مقایسه با دشمنان انقلاب از بالاترین مجموع ذخایر برخورد است و از لحاظ هوش و نبوغ نیز کشور ایران سرآمد است.

وی ابراز داشت: باید فرهنگ کار و روحیه جهادی در کشور نهادینه شده و مردم و مسئولان به این فرهنگ پایبند باشند و با احساس مسئولیت خالصانه، تمام امور محوله را به بهترین نحو به انجام برسانند.

حجت الاسلام قدمی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی مبحث اقتصاد مقاومتی افزود: حوزه علمیه می بایست درخصوص اقتصاد مقاومتی تبلیغ و گفتمان سازی کند و مردم را نسبت به این مبحث توجیه کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین ادامه داد: توجه به تولیدات داخلی و زنده کردن چرخه تولید در کشور با جلوگیری از واردات تضعیف کننده تولید داخلی محقق می شود و چرخه کار و تولید در کشور به گردش در می آید.

وی در پایان ، توجه به استعداد نسل جوان کشور را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: بخش های مهم و حساس اقتصادی کشور باید دانش بنیان شده و با فساد و قاچاق و ویژه خواری در کشور بصورت جدی مبارزه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha