جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طاهری مدیر حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران از افتتاح ساختمان دو مدرسه علمیه جدید طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران صبح امروز در دیدار مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، طلاب و روحانیان به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و با بیان این که روحانیت در تاریخ همواره در مسیر ارزش های الهی گام برداشته است، افزود: امروز نیز حوزه و روحانیت مدافع حقیقی اسلام ناب است.

وی با تأکید بر حمایت بیشتر از طلاب و روحانیان حوزه علمیه افزود: به حتم تقویت این قشراثرگذار جامعه دینی موجب توسعه و گسترش مبانی دینی در جامعه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، مرکز خدمات را پشتیبان مهمی برای طلاب و روحانیان حوزه های علمیه دانست و با بیان این که طلاب و روحانیان مروجان و مبلغان سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، تصریح کرد: رشد و گسترش امروز اسلام ناب مدیون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ است.

وی با بیان این که خدمت به قشر اثرگذار و مدعای روحانیت یک افتخار بزرگی است، گفت: خدمت به سربازان حضرت ولیعصر(ع) توفیق بزرگی است که نصیب هر فردی نخواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود 28مدرسه علمیه در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه در سطوح اول تا سوم در این مدارس مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

وی تقویت مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استان در سال جدید اعلام کرد و گفت: امسال نیز با تلاش های صورت گرفته مدارس علمیه امام علی( ع) ساری و باقرالعلوم خلیل شهر بهشهر نیز افتتاح خواهند شد

این استاد حوزه  با بیان این که تقویت حوزه های علمیه به حتم یکی از مهم ترین راه های گسترش اسلام ناب در جامعه است، گفت: در هر منطقه ای که حضور طلاب و روحانیان تقویت شود شاهد کمرنگ کردن ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ehsan623 IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    اینکه!،خیلی عالیه!