چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: : در طول تاریخ دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف جایگاه روحانیت و همچنین ایجاد فاصله مردم و روحانیت استفاده کرده اند، اما همواره با هوشیاری مردم و روحانیت، این توطئه خنثی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران صبح امروز در دیدار جمعی از مبلغان غرب استان، با تبریک فرا رسیدن سال جدید، بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند در حوزه تبلیغ از سوی روحانیون تأکید کرد و گفت: مهمترین رسالت مبلغان، تبلیغ صحیح دین و دادن آگاهی دینی به مردم است.

وی با بیان این که مردم روحانیت را پناهگاه و امین خود می دانند، افزود: رفتار، اعمال و گفتار یک مبلغ در هر منطقه ای باید به گونه ای باشد که جذابه آفرین باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رفتار و گفتار یک روحانی همواره مورد توجه عموم مردم است، خاطرنشان کرد: یک روحانی و مبلغ باید در همه امور الگوی بارزی برای عموم جامعه باشد.

وی با بیان این که قضاوت مردم از عملکرد روحانیت از آن چه که در ظاهر می بینند است، تصریح کرد: یک روحانی در محل تبلیغی خود باید از یک خلق و خوی حسنه اسلامی برخوردار باشد تا مردم برای هر مسأله ای با او مشورت کنند و او را امین خود بدانند همان که علما و گذشتگان دینی ما این گونه بودند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای تخریب چهره روحانیت اشاره کرد و با بیان این که دشمن حتی لحظه ای برای تضعیف جایگاه روحانیت ساکت نخواهد نشست، ادامه داد: در طول تاریخ دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف جایگاه روحانیت و همچنین ایجاد فاصله مردم و روحانیت استفاده کرده اند، اما همواره با هوشیاری مردم و روحانیت این توطئه خنثی شده است.

وی، روحانیت را وارثان انبیاء الهی بر زمین معرفی کرد و با بیان این که پس از پبامبران الهی و ائمه معصومین(ع) رسالت بزرگ تبلیغ و نشر دین به عهده روحانیت است، تصریح کرد: این وظیفه سنگین الهی به عهده هر کسی نیست، بلکه روحانیت به عنوان وارثان انبیاء امروز در این عرصه خطیر نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه های تبلیغی در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که یک روحانی و مبلغ باید هر روز زمانی را برای مطالعه و تقویت بنیه علمی خود اختصاص دهد، گفت: مبلغی که بدون مطالعه و طرح موضوع به منبر می رود، نمی تواند در عرصه تبلیغی موفق باشد.

این استاد حوزه  با اشاره به این که امروز با توجه به پیشرفت های گسترده ای که در عرصه تبلیغ شاهد آن هستیم، نمی توان تنها به تبلیغ سنتی اکتفا کرد، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های مدرن و جدید تبلیغی در جهت ترویج مبانی دینی در میان مردم بهره گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha