جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان مازندران، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای معاونین با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را یکی از ماه های پرفضیلت سال دانست و گفت: باید از ظرفیت های معنوی این ماه در جهت تهذیب نفس و خودسازی بهره گیریم.

وی با بیان این که روحانیت باید روزهای خوب خدا را به مردم معرفی کند، افزود: روزهای ماه رجب از جمله روزهای پرفضیلت و ارزشمند است که باید فضیلت و بزرگی آن بیشتر به جامعه معرفی شود.

این استادحوزه مازندران با بیان این که روزه گرفتن در ماه های رجب، رمضان و شعبان بر پیامبر گرامی اسلام واجب بود، ادامه داد: این ماه های ارزشمند بهترین فرصت برای خانه تکانی درون است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب ابتدا باید خلأ معنویت را در وجود خود پر کنند، تصریح کرد: تا زمانی که این خلأ جبران نشود نمی توان معنویت را به جامعه منتقل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران تصریح کرد: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

وی با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، افزود: این ماه پر فضیلت در برخی از روایات نیز با عنوان شهرالولایه و همچنین شهر الله نیز معرفی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که پذیرش حوزه های علمیه از چهارم بهمن ماه در سراسر کشور آغاز و تا 20 فروردین 95 ادامه دارد، گفت: همچنین آزمون ورودی حوزه علمیه استان نیز 27 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان همچنان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون حوزه های علمیه در تاریخ های 24، 25 و 26 فروردین 1395 به سایت حوزه های علمیه مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha