پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان مازندران، امروز عزت و عظمت امروز اسلام ناب را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی روحانیت اصیل و با بصیرت، در طول تاریخ دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب و روحانیون مرکز استان به نقش بي نظير روحانيت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهاني عزت و عظمت دارد، به برکت وجود علما و جامعه روحانيت است

وی کارنامه عملکرد جامعه روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده است.

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروز نيز اگر آثار ارزشمندی از اسلام، آموزه‌هاي دینی و معنويت در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.

حجت الاسلام اکبری با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.

وی با اشاره به این که روحانيت همواره در کانون توجه دشمنان نظام بوده، ادامه داد: دشمنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امروز اين رسالت سنگين بر دوش روحانيت آگاه و بصير است، بيان داشت: دشمنان نيز با توجه به نقش روحانيت در بيدارگري اذهان مردم، ساکت ننشسته و در مقابل اسلام و روحانيت صف آرايي کردنده‌اند.

وی با اين که گفتار و کردار روحانيت به عنوان معتمدان ديني مردم در تاريخ همواره حجت شرعي افراد جامعه بوده، تصريح کرد: ناديده گرفتن نقش ارزنده روحانيت در تاريخ انقلاب و قبل از آن بي انصافي است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که حوزه هاي علميه در تاريخ کشورمان همواره به عنوان متولي اصلي هدايت ديني در جامعه بودند، گفت: روحانيت مرجع رسمي تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است.

وي با بيان اين که امروز با وجود همه توطئه افکني هاي دشمنان عليه روحانيت، اين قشر متعهد شيعه با همان محوريت ديني و مردمي بودن خود توانسته، بيش از گذشته ارتباط خود را با عموم مردم تقويت کند و به عنوان يک پناهگاه و مأمني امن، براي مردم محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha