جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ المپیاد علمی خواهران طلبه

حوزه/ المپیاد علمی طلاب خواهر سراسر کشور با حضور۳۱۲ نفر از طلاب خواهر در مرحله کشوری، در اردوگاه نرجس‌ خاتون در قم برگزار شد.

خانم فریده داودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نحوه برگزاری المپیاد علمی طلاب خواهر کشور خاطرنشان کرد: آزمون امسال که در سطح کشوری برگزار شد، به عنوان اولین المپیاد علمی مشترک میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه ‌الزهرا(س) قم، امروز جمعه در اردوگاه نرجس‌ خاتون(واقع در جمکران) برگزار شد.

وی، با بیان مواد آزمون این مسابقات،  اظهار داشت: المپیاد علمی طلاب خواهر سطح دو در چهار پایه تحصیلی دوم تا پنجم و سطح سه نیز در دو رشته «تفسیر و علوم قرآنی» و «فقه و اصول» می باشد، و به نفرات برتر اول تا سوم هر پایه و رشته، جوایزی تعلق گرفته و در جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در اواخر اردیبهشت برگزار می‌‌شود، از آن‌ها تجلیل بعمل می‌آید.

مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: مرحله مدرسه‌ای این مسابقات با شرکت 8023 نفر در هجده آبان ماه سال 94 در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد و از این تعداد 2114 نفر به مرحله استانی راه یافتند. مرحله استانی المپیاد علمی طلاب خواهر نیز سی‌ام بهمن ماه سال گذشته در مراکز استا‌ن‌ها برگزار شد که تعداد 240 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

 داودی در پایان ابراز داشت: در این آزمون علمی جامعه ‌الزهرا(س) قم با برگزاری آزمون از بین 440 نفر از طلاب خود، تعداد 72 نفر را برای شرکت در مرحله کشوری برگزیده است و همچنین حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور نیز 240 نفر از طلاب خواهر کشور را  معرفی کرده است که در مجموع 312  نفر از طلاب خواهر در مرحله کشوری، با هم به رقابت پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha