سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازدید استاندار قم از دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: این دانشگاه با توجه نیازهای مسلمانان جهان بیش از ۱۲ سال است که تأسیس شده و در حال حاضر در ۱۹ رشته به زبان‌های مختلف به ارائه معارف اسلامی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بازدید مهندس صادقی، استاندار قم به معرفی اجمالی از دانشگاه مجازی و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی آن پرداخت و گفت: دانشگاه مجازی المصطفی با توجه نیازهای مسلمانان جهان بیش از 12 سال است که تأسیس شده و در حال حاضر در 19 رشته به زبان‌های مختلف به ارائه معارف اسلامی می پردازد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، تایلندی، فرانسه و آلمانی ارائه خدمات داده و همچنین در ضمن فعالیت های خود، دوره غیر رسمی و پودمانی در شش زبان مختلف و دوره کوتاه مدت برای 16 زبان برگزار می کند که در دوره آموزش زبان فارسی حدود 2 هزار نفر از شهرهای مختلف همچون روسیه و چین دانش پژوه داریم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان کارشکنی دشمنان اسلام در انتقال معارف ناب دین مبین اسلام ابراز داشت: به سبب دشمنی و کینه توزی برخی از کشورها با نظام اسلامی، این نهاد علمی نمی‌تواند در آنجا دانشگاه تأسیس کند؛ بنابراین با راه اندازی دانشگاه مجازی توانسته ایم در بسیاری از کشوهای جهان به ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فعالیت و دوره هایی که این دانشگاه برای دانش آموختگان خود برگزار می کند، افزود: علوم قرآن، علوم حدیث، تفسیر قرآن، فلسفه قرآن، فلسفه اخلاق، مطالعات اسلامی و تاریخ تشیع از جمله رشته‌های این دانشگاه است که کلاس های دانشکاه مجازی المصطفی (ص) به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می شود و همچنین دانشجویان می تواند به صورت آفلاین از پاکدست های صوتی، تصویری و متن درس همزمان استفاده کنند و همواره ثبت نام دانشجویان، روند فراگیری، یاددهی و امتحانات میان ترم به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امتحانات پایانی برای دانشجویانی که محدویت دسترسی به مراکز جامعه المطصفی(ص) دارند به صورت آنلاین و برای بقیه دانشجویان به گونه حضوری برگزار می گردد.

وی در ادامه در بیان دیگر فعالیت های دانشگاه مجازی المصطفی بیان داشت: از دیگر فعالیت های این نهاد علمی برگزاری میزگردهای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی به صورت چند زبانه می باشد که در آن بحث های تقریبی بین مذاهب و بین ادیان در این کنفراس ها مطرح می شود.

در ادامه این دیدار مهندس صادقی، استاندار قم، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولین اجرایی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گفت: این دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه جهانی که در رأس آن عموم کشورهای مسلمان می باشد، تأسیس شده و وجود این چنین دانشگاه هایی در کشور؛ به خصوص شهر مقدس قم الزامی و ضروری است.

وی اظهار داشت: از موارد مثبت این دانشگاه این است که با کمترین هزینه‌، خدمات بسیاری متنوعی در قالب ها و زبان های زیاد به مخاطبان خود در سراسر جهان اسلام و جوامع بشری ارائه  می کند و مناسب است که تمام مسئولین و نهادهای استانی برای تقویت این نهاد علمی و جامعه المصطفی العالمیه همکاری های لازم را داشته باشند.

در پایان حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مهدوی مهر، جانشین جامعة المصطفی(ص) به ایراد سخن پرداخت و گفت: مخاطبان دانشگاه های المصطفی از مسلمانان کشورهای مختلف جهان می باشند؛ بنابراین گروهای مختلف تقریبی در این دانشگاه در جهت سهولت ارائه مباحث به وجود آمده است.

وی در پایان با تبیین رویکردها و اهداف این نهاد علمی خاطرنشان ساخت: همه رشته‌هایی که در دانشگاه مجازی المصطفی مورد تعلیم قرار می گیرند، مورد تأیید وزارت علوم می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha