شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی مدیرعامل خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: خبرگزاری حوزه در غربت خبری حوزه و روحانیت گام های مناسبی از آغاز تاکنون برداشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نسخه های عربی و انگلیسی خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه «حوزه نیوز» که در سالروز میلاد امام جواد(ع) با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز نگاه به عرصه اطلاع رسانی، وضعیت نامناسبی را برای ما ترسیم می کند؛ چراکه حکومت جهانی استکبار با اطلاع رسانی شکل گرفته و جهان اسلام  رتبه مناسبی در این بخش ندارد.

وی ابراز داشت: اگر تمام شاخص های اطلاع رسانی در یک سایت همانند الکسا جمع شود، متوجه خواهیم شد که در کجای کار قرار داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: در این رقابت جهانی اطلاع رسانی که به راحتی در خانه ها و گوشی های ما قرار داده شده، فاصله بسیار تکان دهنده ای وجود دارد و بر این اساس، نتوانسته ایم سخنان حق خود را به جامعه هدف به درستی برسانیم و نام آن فقری است که در عرصه اطلاع رسانی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی تصریح کرد: البته تا به امروز در این راستا گام های مناسبی از آغاز راه اندازی خبرگزاری برداشته شده و انصافا باید از زحمات مسئولان تقدیر و تشکر داشت؛ اما نسبت به بایدها قابل مقایسه نیست و کارهای انجام نگرفته بسیار داریم.

وی با اشاره به این که خبرگزاری حوزه از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: فعالیت خبرگزاری از یک  مکان کوچک آغاز و امروز به جایگاه مناسبی رسیده و امیدواریم شاهد دستاوردهای مناسب بیشتری باشیم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه اظهار داشت: از روز آغاز فعالیت تا به امروز نزدیک به 400 هزار خبر حوزوی در خبرگزاری حوزه  کار شده و در این 10 سال انقلابی در عرصه خبری حوزه داشته ایم.

رکورد تولید روزانه حدود 150 خبر در خبرگزاری

حجت الاسلام والمسلمین مولایی ابراز داشت: در برخی روزها، رکورد تولید خبر تا حدود 150 خبر انجام شده که باور آن سخت است؛ اما خوشبختانه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در این سال ها در نمایشگاه های مطبوعات حضور خوبی داشته و امسال مقام اول را نیز حائز شده ایم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: امروز کانال تلگرامی خبرگزاری حوزه نیز فعال شده و بیش از 9 هزار عضو  دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی تصریح کرد: خبرگزاری حوزه در پوشش اخبار حوزوی استان ها نیز فعالیت داشته و امروز منوی 15 استان در این خبرگزاری فعال شده و اخبار آنان به جامعه مخاطب عرضه می شود.

وی بیان داشت: نقد فیلم ها و سریال ها از دیگر برنامه های خبرگزاری حوزه است که مورد توجه و استقبال واقع شده است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: توجه خاص به احادیث با نگاه نو از دیگر برنامه ها بوده که برای مبلغین بسیار قابل استفاده است.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی با اشاره به رشد بازدید از اخبار خبرگزاری حوزه نسبت به سال های گذشته، ابراز داشت: میانگین ماندگاری در خبرگزاری که شاخص بسیار مهمی است به 9 دقیقه رسیده که بسیار مناسب است.

وی گفت: فعالیت شبانه روزی خبری از دیگر دستاوردهای ما در این خبرگزاری می باشد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: امروز بیوت مراجع، مراکز و مؤسسات حوزه ارتباط مناسبی با خبرگزاری داشته و اخبار بسیار خوب پوشش داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha