پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان مازندران، با تاکید بر این که عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س) باید ادبیات روز بانوان ما باشد، گفت: حجاب اسلامی ارزش بسیار زیادی داشته و مورد تاکید اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران با اشاره به این که شخصیت حضرت زینب(س) یک شخصیت کم نظیر است که مغفول مانده و همه ما باید تلاش کنیم تا این بانوی گرانقدر را معرفی کنیم، اظهارداشت: اگر همه ما بتوانیم در این جلسات تربیت شده و با فرهنگ این بزرگواران آشنا شویم عاقبت به خیر شده و در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می مانیم.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم بوده که صفتی گویا برای این بانوی گرانقدر است، گفت: کربلا و انقلاب حسینی را نمی توان بدون این بانوی گرانقدر و زحمات ایشان تمام دانست که تلاش های ارزشمندی از خود داشتند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: بی نیازی و استغنا، مقاومت و انتخاب هدف متعالی و برتر از ویژگی های بارز حضرت زینب کبری(س) است که توانستند در مسیری ارزشمند گام بردارند.

وی با بیان این که سیره حضرت زینب(س) بهترین الگوی بهره گیری از فرهنگ مقاومت است، گفت: این بانوی گرانقدر سخت ترین شرایط را مدیریت کرد و موفق بیرون آمد که با مقاومت از مکتب نبوی و علوی پاسداری داشته است.

این استاد حوزه  با تاکید بر این که عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س) باید ادبیات روز بانوان ما باشد، گفت: حجاب اسلامی ارزش بسیار زیادی داشته و مورد تاکید اهل بیت(ع) است.

وی افزود: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین کارها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎﻧﻮﯾﯽ بی بدیل و ﻧﻤﻮﻧﻪ در اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ، ﺻﺒﺮ و رﺷﺎدت ﯾﺎد ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺣﻖ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﺮدن اﺳﻼم دارد.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اهداف و آرمان های نهضت ﺣﺴﯿﻨﯽ را جهانی ﮐﻨﺪ.

این محقق حوزوی با تاکید بر اهمیت توجه به شخصیت حضرت زینب (س) و لزوم گسترش سیره زندگانی آن حضرت در نسل جوان، تصریح کرد: شجاعت و درایت زینبی باید سرلوحه روش زندگی همه ما به ویژه جوانان و نوجوانان ما قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha