جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مازندران بر ضرورت تقویت پژوهش های قرآنی و توسعه فرهنگ قرآن آموزی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، در جمع فعالان قرآنی ساری با بيان اين که هدف اصلي از نزول کلام الهي تدبر و عمل به آيات قرآني است، تصريح کرد: تدبر در قرآن مي تواند بستري براي سعادت و کمال حقيقي انسان باشد.

وی با اشاره به اين که ارتباط با قرآن و نماز به خصوص از سنين نوجواني مي تواند انسان را در برابر هجمه هاي فرهنگي و هواهاي نفساني واکسينه کند، تصريح کرد: معارف الهي بايد به شيوه اي اثرگذار در جامعه نهادينه شود تا شاهد رشد و بالندگي جامعه ديني باشيم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تعاليم انسان ساز دين مبين اسلام، حيات مسلمانان را حيات فرهنگي و آميخته با آموزه هاي اخلاقي و اجتماعي دانست و تصريح کرد: اسلام ناب و حقيقي تنها راه نجات بشريت در دنياي پرآشوب امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، اصحاب قرآني را مبلغان و رسولان آموزه هاي کتاب آسماني و معلمان اخلاق و آداب انساني دانست و اظهار داشت: از قاريان و حافظان قرآن انتظار مي رود تا با تلاشي گسترده در مسير نشر هر چه بيشتر آموزه هاي انسان ساز قرآن کريم کوشا باشند.

وی، قرآن را منشأ حيات امت اسلامي دانست و با بيان اين که براي اين که حيات معنوي به جامعه باز گردد بايد به قرآن و معارف ارزشمند آن تمسک جوييم، خاطرنشان کرد: درک مفاهيم قرآن کريم و عمل به آن اهميت بسياري دارد، چرا که تأثير اصلي قرآن که همان هدايت گري قرآن است در گرو درک مفاهيم موجود در قرآن خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مهجوريت قرآن به معناي راه نيافتن تعاليم انسان‌ساز قرآن کريم در زندگي مسلمانان است، ادامه داد: نخواندن قرآن، ترجيح غير قرآن بر قرآن، تدبر و انديشه نکردن در قرآن و از همه مهم تر عمل نکردن به قرآن از مصاديق مهجوريت قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، اعتقاد و باور جامعه به الگو بودن قرآن در همه ابعاد، تصحيح فرهنگ استفاده از قرآن در بين افراد، توجه به معاني و مفاهيم قرآن، عمل کردن دست اندرکاران قرآن به دستورات قرآن، دعوت افراد جامعه به تدبر و انديشه در قرآن، توجه خاص مراکز علمي فرهنگي به مباحث قرآني از جمله راه هاي رفع مهجوريت از قرآن کريم دانست.

وی با بيان اين که عمل به کلام الهي مي تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافي مصون نگه دارد، خاطرنشان کرد: مفاهيم ناب ديني مهم ترين عامل در برابر هجمه هاي دشمنان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که دشمن به دنبال تضعيف و خدشه دار کردن مباني ديني در جامعه اسلامي است، تصريح کرد: بايد با برنامه ريزي هدفمند مفاهيم ديني را به صورت اثرگذار در جامعه نهادينه کنيم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تاكيد بر توسعه قرآن آموزي در جامعه، افزود: قرآن سند هويت مسلمانان است و ما مسلمانان را با قرآن مي شناسد و رمز دوام و قوام عالم اسلام حقيقت اين كتاب است.

وي در پایان، قرآن را فصل مميز مسلمانان از ديگر ممالك دانست و ابراز كرد: قرآن مبناي انديشه مسلمانان و مرجع تفكر و مايه وحدت مسلمانان در سراسر جهان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha