جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قربانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: در دفاع مقدس نیز از جوان سیزده ساله تا افراد مسن به جبهه ها رفتند ، اگر این رشادت ها نبود ایران اسلامی نمی توانست سرپا بایستد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گیلان، آیت الله قربانی در مراسم کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که در میدان شهرداری (ذهاب) رشت برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان همواره انسان هایی از مجاهدین فی سبیل الله داشته که آثار آن در دنیای اسلام آشکار است.

وی ادامه داد: نه تنها این آثار در دوره اسلامی وجود داشته ، بلکه از حواریون حضرت عیسی(ع) نیز جنال یوحنای دیلمی نیز یکی از اناجیل اربعه منصوب به او است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان عنوان کرد:  قرن سوم هجری منطقه گیلان به وسیله آل بویه و آل کیا با عصر ولایت و اسلام ناب آشنا و معطر گردید

آیت الله قربانی به تبلور بزرگان معاصر در استان گیلان اشاره کرد و افزود: عصر حاصر نیز انسان های ولایی مانند میرزا کوچک خان جنگلی که ایده اش این بود تا حکومت اسلامی را به وجود آورد، ظهور و بروز کردند که به فرموده مقام معظم رهبری ایده حکومت وی مینیاتوری از انقلاب اسلامی بود.

وی درباره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس نیز از جوان سیزده ساله تا افراد مسن به جبهه ها رفتند که اگر این رشادت ها نبود کشور ایران اسلامی نمی توانست سرپا بایستد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در خصوص تفسیر آیه "صراط الذین انعمت علیهم" که منعم علیه چه کسانی هستند گفت: طبق آیه 69 سوره نساء اینها افرادی خواهند بود که خداوند به آنها نعمتش را ارزانی داشته و آنها پیامبران، صدیقین، صالحین و شهدا هستند و خداوند در پایان آیه نیز این گروه را رفیقان خوب معرفی کرده است.

وی به وجود شهداء در این آیه اشاره و عنوان کرد: طبق این آیه شهدا رفیقانی خوبی هستند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

آیت الله قربانی به توصیه شهداء در آثار آنها اشاره و عنوان کرد: شهداء در وصایای خود ما را به حمایت از اسلام، پیامبر و ولایت توصیه نموده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در پایان از رهبری داهیانه رهبری تجلیل کرده و اظهار داشت: ان شاء الله پرچمی که به دست گرفته اند به دست امام زمان(عج) دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha