شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان اظهار داشت: همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از نکر فعالیت بوده و خود را از این مسأله جدا ندانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) که در مسجد مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به خدامحوری ابراز داشت: مطالعه عمیق و دقیق درباره ائمه اطهار(ع) برای طلاب امری ضروری است.

وی افزود: نخستین مسأله که باید به آن توجه داشت خدامحوری انبیا و ائمه(ع) است و وقتی به آنها نگاه می کنیم می بینیم که زندگی آنها سراسر مصداق خدامحوری است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: عبادت در زندگی ائمه معصومین(ع) موج می زند به گونه ای که تبلیغ، حکومت، جهاد و تدریس آنها بر مبنای خدامحوری است و دائما این مسأله را متذکر می شوند که از خدا محوری فاصله نگیرند.

مدیر حوزه علمیه همداندر ادامه یادآور شد: همه باید مراقب خدامحوری باشند، در روایتی آمده است که هرکس برای خدا بیاموزد و برای خدا عمل کند و برای خدا بیاموزاند در نزد خداوند متعال جایگاهی والا دارد.

منتخب مردم همدان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند و نباید خود را به دلایل جزیی از این مسأله جدا بدانند.

وی افزود: خدا محوری متوقف بر ریاست و تریبون و قدرت نیست و انسان باید در هر مقامی که باشد خدامحوری را سرلوحه کارهای خود قرار دهد  تا بتواند مسیر رستگاری را هموار سازد.

آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: وظیفه شیعه آن است که همان طور که امام موسی کاظم(ع) در مدت 30 سال امامت خود و 14 سال زندانی بودن در راه خدامحوری استقامت کرد؛ دست از خدا محوری برندارد.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان تصریح کرد: کسی که خدا محور شد زیر بار هیچ قدرتی نمی رود مانند امام خمینی(ره) که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این صحبت ایشان بر مبنای خدامحوری ایشان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha