شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام موسی کاظم(ع)

حوزه/ تبیین و گسترش سیره و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام می تواند موجب توسعه اسلام در تمامی نقاط جهان گردد .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه همزمان با سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع) مدارس علمیه استان کرمانشاه سیاه پوش شدند به همین مناسبت مراسم روضه خوانی و سخنرانی در مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عنوان داشت: تضرع و زاری، سجده های طولانی و طلب مغفرت امام موسی کاظم (ع) در درگاه خداوند متعال و همچنین بینش و درایت او در عصر خود زبان زد خاص و عام بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: امام کاظم (ع) با فروبردن خشم و بردباری فراوان موجب عصبانیت حکومت بنی عباس گردید و خود را نیز به اوج رسانید و با فشار و خفقان بسیار با تحقق رسالت علمیه و عملیه خود در امر تبلیغ دین اسلام، دیگران را از احکام الهی بهره مند ساخت.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ابعاد زندگی امام موسی کاظم (ع) مملو از اخلاص و بندگی، بردباری و حلم و تلاش برای تبیین دین اسلام بود لذا حکومت کوردل بنی عباس با پی بردن به ویژگی های منحصر به فرد وی تصمیم گرفت که او را در زندان های تاریک مورد شکنجه قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ابراز داشت: امام کاظم (ع) دروازه رحمت و رستگاری می باشد لذا امروزه تبیین و گسترش سیره و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام می تواند موجب توسعه اسلام در تمامی نقاط جهان گردد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha