پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ عزاداری خادمین حرم حضرت معصومه (س) در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)

حوزه/ «آه و وا ویلا»، «صد آه و وایلا»، «بی بی جان تسلیت تسلیت» دمی بود که خادمان بانوی کرامت امروز بر زبان داشتند و تسلیت خود را به ولی نعمتشان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناسبت سالروز شهادت پدر بزرگوارشان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امروز ۲۵ رجب، سالروز شهادت باب الحوایج حضرت موسی ابن جعفر(ع) است که خادمان بانوی کرامت در یک رسم دیرینه، برای سر سلامتی گفتن به ولی نعمت خود امروز شال های عزای خود را بر دوش انداخته، پرچم های سیاه را در دست گرفتند و با قطرات اشکی که بر گونه هایشان می غلطید، به سمت حرم مطهر حرکت کردند.
تجمع خدام در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با شکوه خاصی برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده در این جمع به بیان روایاتی از کتاب الارشاد شیخ مفید در فضایل و ویژگی های امام هفتم شیعیان پرداخت .
وی یکی از دعاهای آن حضرت که بسیار تکرار شده است را درخواست از خدا برای آسان شدن سکرات مرگ عنوان کرد و یکی دیگر از دعاهای آن حضرت را دعای معروف عظم الذنب من عبدک فلیحسن العفو من عندک بیان کرد که به معنای زیادی گناه بنده است که در مقابلش عفو زیبای پروردگار قرار دارد که باید با توسل به ائمه معصومین از خدا بخواهیم که این گناهان زیاد بندگان را ببخشاید.
حال و هوای خادمان، امروز نوع دیگری بود؛ زن و مرد و پیر جوان همگی آمده بودند تا به دختر تسلیت شهادت بابا را بگویند دختری که موقع شهادت بابا در کاظمین نبود تا مجلس گرم کن پدر باشد و بر پدر اشک ماتم بریزد و تنها شنید که چگونه جسم نحیف آن حضرت را چهار غلام بر روی تخته ای به بیرون زندان آوردند  و تحویل شیعیانی داد ند که منتظر آزدی مولایشان بودند و لی در کمال ناباوری با جسم بیجان موسی ابن جعفر (علیه السلام) مواجه شدند. شاعری که صله شعرش را از هارون آزادی امام و مقتدایش قرار داده بود و آن ظالم هم این قول را به او داد که فردا امام هفتم را از زندان آزاد کند ولی این آزادی غم و ماتم فراوانی را بر دلهای شیعیان گذاشت هرچند آن حضرت را از شکنجه های سخت رها کرد.
پیر غلامان و خادمان کهنسالی که سال هاست دوران خدمت رسمی خود را پشت سر گذاشته اند به همان رسم دیرینه سر سلامتی به حضرت معصومه (سلام الله علیها)، در سالروز شهادت پدر ایشان، امروز پیشگام بودند و همراه با سایر حاضرین، سخنان سخنران را به گوش جان می شنیدند و دانه دانه اشک از گوشه چشمشان فرو می ریخت و  شانه هایی که از گریه بالا و پایین می شد، یک تمنا داشت و آن هم فریاد رسی این خاندان در روزی بود که هیچ کس به دادشان نمی رسد.
بانوان هم  برای عرض تسلیت، خود را آماده کرده بودند و با همراهی کاروان خادمان آمدند و با مدیحه سرایی مادحین و مرثیه خوانی آنان اشک ماتم ریختند .
پیشتازی روحانیون در این کاروان عرض تسلیت پس از خادمان کلاه و نشان دار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، این پیام را داشت که خادمان آن حضرت از هر قشر و لباسی که باشند باز خادم و دربان این در هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس هم در جمع خادمان در حرم مطهر حاضر شد و با ناله و ریختن اشک ماتم با ایشان همراهی کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha