جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود نظری رئیس ستاد دهه غدیر

حوزه/ رئیس ستاد دهه غدیر کشور، وحدت را یکی از پیام های مهم بعثت خواند و گفت: بحران های جهان اسلام نتیجه دوری از سیره پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری، رئیس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در ساری گفت: بعثت پيامبر اکرم (ص)سرآغاز راهي بود تا انسان از شرک، بي عدالتي، تبعيض، جهل و فساد بيرون آمده و به سوي توحيد، معنويت، عدالت و کرامت حرکت کند.

وی با بیان این که مبعث نبوي با نهضت معنوي شروع شد و انقلابي در عالم بشري ايجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد، افزود: اين تحول روحي آن چنان براي مردم دلنشين بود که مردم زيادي رابه توحيد و خداپرستي کشاند وموجب شد مردم از شرک و بت پرستي دست بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رسالت پيامبراسلام(ص) ادامه داد: اين تحول روحي، مردم مادي بت پرست را به مبدا آفرينش راهنمايي کرد و از کردار زشت برحذر ساخت و به نيکويي دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با اشاره به روش و سيره پيامبر(ص) در جذب مسلمانان و ترويج اسلام، تصريح کرد: حضرت محمد(ص) دين مبين اسلام را به مردمي عرضه کرد که جملگي در آتش جهل مي سوختند و دعوت حضرت چنان دلنشين بود که به سرعت ديوارهاي جهل و خرافات را فرو ريخت و مردم موج موج به اسلام گرويدند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که بعثت، مقدس ترين و مبارک ترين مفهوم است و ره آورد آن خط بطلان بر افکار غير توحيدي است، گفت: مبعث به کمال رسيدن فلسفه خلقت انسان است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: قرآن کريم در آيات مختلف به بيان ويژگي ها و ملاک هاي اسوه هاي راستين بشر پرداخته و آنها را مدح و ستايش کرده است، اما در اين ميان آيات متعددي از قرآن ضمن تاکيد بر ويژگي هاي منحصر به فرد پيامبر اسلام (ص) اسوه بودن ایشان را از جهات مختلف براي همه انسان ها ياد آور مي شود و پيروي او را نه تنها بر مردم يک زمان و يک جامعه معين، بلکه بر همگان در همه عالم و تمام زمان ها واجب کرده است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه سخنان خود بر ضرورت فرهنگ‌سازي و ترويج سيره نبوي در سطح جامعه تاکيد کرد و گفت: ترويج سيره نبوي ترويج اخلاق در جامعه است.

وی، الگو‌‌‌‌‌‌‌‌گيري از سيره و منش پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در برخورد با آحاد مختلف جامعه را تنها مولفه راهبردي براي تحكيم پايه‌هاي وحدت در جامعه اسلامي معرفي كرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری، همچنین عوامل ايجاد وحدت بر مبناي آيات قرآن‌كريم را همدل شدن مسلمين، دوري از تفرقه و كينه‌توزي، چنگ زدن به ريسمان الهي و پيروي از سيره پيامبر اكرم (ص) در سايه شعار وحدت و يگانگي پروردگار برشمرد.

وی، شاخصه اصلي پيامبر اسلام (ص) در تحكيم وحدت در جامعه اسلامي را جاري كردن اخوت در ميان مسلمانان آن برهه از زمان دانست و اظهار داشت: اين امر آن هم با توجه به شرايط و موقعيت جامعه آن روز عربستان تنها براي پيشبرد اهداف اسلام و هدايت جامعه به سمت تعالي و تكامل اجرا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha