پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه / نباید دقت کار را فدای سرعت کرد؛ بلکه باید پروژه ها محکم، خوب و با استحکام قوی صورت گیرد تا آینده گان هم از آنها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  آیت الله حسینی بوشهری  امروز در دیدار مدیران پروژه متروی  قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد گفت: حقیقتا باید به خاطر تلاشی که برای عمران و آبادی شهر می کنید، خدا قوت بگویم و از این همه تلاش و خدمت گزاری تشکر و قدردانی کنم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: در آموزه های دینی ما  نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر است که به عنوان عهد نامه مالک و دستور العمل مدیریتی مطرح  است، حضرت در این  نامه چند دستور العمل کلیدی فرمودند و یکی از آنها این است،  ای مالک، مالیات هایی که مردم باید بدهند را  دریافت کن، زیرا  مردم باید در آبادنی شهر نقش داشته باشند.

امام جمعه قم بیان داشت: کمک های مردم،  می تواند نقش کلیدی در آبادنی و زیبایی شهر داشته باشد و مردم هم لازم است در این گونه کارها که برای آبادانی شهر است شرکت کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هر کشوری ممکن  است دشمنانی داشته باشد افزود: یکی دیگر از دستور العمل ها به مالک، این بوده که ممکن است دشمن به کشور مصر طمع کند، وظیفه شما این است بنیه دفاع را  به حدی بالا ببری که دشمن قصدطمع نکند و امروز کشور دارای ساختار دفاعی خوبی است و  توانسته در مسائل دفاع قدم های خوب و مثبتی بردارد این  پیشرفت قطعا دشمن را هم مأیوس خواهد کرد و ان شاء الله هم این گونه خواهد بود.

جامعه نیاز به انقلاب فرهنگی دارد

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان ساخت: دستور العمل سوم  مدیریتی حضرت این بود که هر جامعه نیاز به انقلاب فرهنگی دارد و باید ارزش های اسلامی رشد کند و مردم با فرهنگ دینی آشنا شوند.

وی گفت: حضرت می فرماید، مالیات جمع آوری کن کار فرهنگی انجام بده و بنیه دفاعی را محکم کن  و مردم در امور فرهنگی و آبادنی شهر شرکت کنند تا جامعه از هر لحاظ سالم باشد و  مسئولین  هم نباید تک بعُدی حرکت کنند، باید در همه ابعاد عمرانی شهر خذمات رفاهی و آبادنی و عمرانی  مردم تلاش کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: کار مترو کار بزرگی است این کار را با پشتوانه الهی شروع شد و در حال حاضر فاز اول آن تا ماه های دیگر به پایان خواهد رسید و قرار گاه خاتم(ص) هم این پروژه را عهده دار است در گذشته کارهای خوبی در زمینه های مختلف انجام داده است.

پروژه های ناتمام شهر به پایان برسد

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: به همه مسئولین می­ گویم باید سعی­ کرد کارهای ناتمام شهر و پروژ های ناتمام را  را به پایان رسانید؛ قبل از اینکه پروژه دیگری شروع شود این کار چند چند خاصیت دارد یکی از آن این است که ظاهر شهر زیبا می شود  و فائده دوم این است که هر چه قدر پروژه های ناتمام در جلوی چشم مردم نباشد، بهتر است، پروژه  به اتمام رسیده مردم را امیداوار می کند.

پروژ ها قوی و مستحکم اجرا شود

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: نباید دقت کار را فدای سرعت کرد، بلکه باید پروژه محکم، خوب و با استحکام قوی صورت گیرد تا آینده گان هم از این پروژه ها استفاده کنند.

رابطه با حرم اهل بیت(ع) قوی تر شود

وی با بیان این که قم حرم اهل بیت(ع) است گفت:  ممکن  است پروژه را در جای دیگر برنامه ریزی کنید، ولی کار در شهرکریمه لطف دیگری دارد، سعی کنید رابطه خود را با اهل بیت(ع)  و به خصوص حضرت فاطمه معصومه(س) محکم و قوی کنید در این مدتی که در قم هستید و نیروی معنوی خود را از این بانوا به عظمت بگیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha