پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ مدیر مدرسه امام حسن(ع)ملایر گفت: در هر سال برای نیم سال اول، کلاس های آموزشی پژوهشی برگزار و در نیم سال دوم طلاب موظف هستند یک مقاله پژوهشی در موضوعاتی که اساتید مشخص می کنند و یا موضوعات اختیاری، ارائه دهند.

حجت الاسلام مجتبی نجفی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: در سال جاری در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) ملایر 110 طلبه در سطح عالی و در پایه های هفتم تا دهم مشغول به تحصیل هستند.

 

وی در باره فعالیت های آموزشی این حوزه گفت: در کنار دروس معمول برنامه های فوق آموزشی مختلفی اجرا می شود که از آن جمله، می توان به کلاس های جبرانی و تقویتی فعالیت ها و کارگاه های پژوهشی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام نجفی با تاکید براینکه پژوهش از ارکان اصلی طلبگی است،  ادامه داد: در هر سال برای نیم سال اول کلاس های آموزشی پژوهشی برگزار و در نیم سال دوم طلاب موظف هستند یک مقاله پژوهشی در موضوعاتی که اساتید مشخص می کنند و یا موضوعات اختیاری، ارئه دهند.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی به فعالیت های تبلیغی این حوزه اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان طلاب سطح عالی برای تبلیغ به نقاط مختلف شهرستان و حتی در صورت اعلام نیاز شهر های دیگر به سایر شهر ها و استان ها اعزام می شوند.

 

وی افزود: در ایام تابستان افزون بر فعالیت های تبلیغی برنامه های دیگری از جمله حفظ چهار یا پنج جزء از قرآن کریم برای طلابی که علاقه مند هستند که این طرح به صورت مشترک با یکی از حوزه های شهرستان اجرا می گردد. و دوره آموزش مکالمه عربی برای کادر حوزه و اساتید و تعداد محدودی از طلاب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مجتبی نجفی گفت: در زمینه فعالیت های پژوهشی، مدرسه امام حسن مجتبی (ع) از چندین سال قبل نشریه ای با نام حصین معرفت منتشر می کرده است که یکی از نشریات برگزیده استانی و حتی کشوری انتخاب شده است.

 

وی ادامه داد: انتشار این نشریه که به صورت فصل نامه منتشر می شود مدتی به دلیل برخی مشکلات متوقف شده، ولی دوباره شروع  و در حال حاضر هم شماره فصل بهار آن در حال انتشار است؛ از سال های قبل تا کنون 12 شماره از آن منتشر شده است.

 

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی (ع) در پایان گفت: در خصوص برنامه های فرهنگی هم طلاب در مراسم اعتکاف شرکت و فعالیت داشتند، هم چنین  و برنامه اردوی تفریحی و زیارتی برای تابستان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha